Bu araştırmada, futbol temel eğitimi alan çocuklarda spor kampına
katılma durumuna göre sorumluluk duygusu ve başarı algısının
incelenmesi amaçlanmaktadır. Örneklem grubunu, yaşları 10-15 arasında
olan toplam 1134 erkek çocuk oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla
Roberts, Treasure ve Balague’nun (1998) geliştirdiği, Türkçeye uyarlama
çalışmaları Çetinkalp (2006) tarafından yapılan “Başarı Algısı Envanteri”,
Özen (2013)’in geliştirdiği “Sorumluluk Duygusu ve Davranışı Ölçeği” ve
“Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Veriler SPSS 25.00 paket programında
analiz edilerek verilere ait tanımlayıcı istatistikler hesaplanmıştır. Yapılan
Kolmogorov Smirnov testi sonucunda verilerin normal dağılım gösterdiği
anlaşıldığı için hipotezlerin test edilmesinde parametrik testler
kullanılmıştır. İkili grupların karşılaştırılmasında bağımsız örneklem T testi,
çoklu grupların karşılaştırılmasında ise One Way Anova testi
uygulanmıştır. Verilerin analizi %95 güven aralığında, p<0.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir.
Araştırma sonuçlarına bakıldığında; sorumluluk duyma ve sorumlu
davranma alt boyutları ile ego ve görev yönelimi alt boyutlarında
istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur (p<0.05).
In this study, it is aimed to examine the sense of responsibility and
perception of success in children receiving basic football training
according to participation in a sports camp. The sample group consisted
of 1134 boys aged between 10-15 years. In order to collect data,
"Perception of Success Inventory" developed by Roberts, Treasure and
Balague (1998) and adapted into Turkish by Çetinkalp (2006), "Sense of
Responsibility and Behavior Scale" developed by Özen (2013) and
"Personal Information Form" were used. The data were analyzed in SPSS
25.00 package program and descriptive statistics of the data were
calculated. Since the Kolmogorov Smirnov test showed that the data
were normally distributed, parametric tests were used to test the
hypotheses. Independent sample T test was used to compare paired
groups and One Way Anova test was used to compare multiple groups.
Data were analyzed at 95% confidence interval and p<0.05 significance
level.
When the results of the research are examined; statistically significant
differences were found in the sub-dimensions of feeling responsibility
and acting responsibly, and in the sub-dimensions of ego and task
orientation (p<0.05).