Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Türkiye’de otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilerin kaynaştırılmasına yönelik yapılmış araştırmaların incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sümer Öncel, Sibel
dc.date.accessioned 2024-03-15T05:48:01Z
dc.date.available 2024-03-15T05:48:01Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4977
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı 2010-2022 yıllarında Otizm Spektrum Bozukluğu olan kaynaştırma öğrencilerine yönelik Türkiye’de hazırlanan tezlerin ve makalelerin yıllara, üniversitelere, enstitülere, alanlarına, katılımcılara, araştırma modeline, veri ölçme araçlarına göre değerlendirilmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmada Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi aracılığıyla 13 teze Dergipark, Google Scholar sistemi üzerinden de konu ile ilgili 5 makaleye ulaşılmıştır. Ulaşılan araştırmalar çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. 12 yıl içinde OSB’li öğrencilerin kaynaştırılmasına yönelik toplamda 18 araştırmanın yapılmış olması bu alana yönelik araştırmaların istenilen seviyede olmadığını göstermektedir. Sonuç olarak OSB’li öğrencilerin kaynaştırılmasına yönelik yapılmış çalışmaların sayısının az olduğu ve bu kapsamda yapılan araştırmaların öğretmenlerin görüşlerine yönelik çalışmalar olduğu görülmektedir. tr
dc.description.abstract The aim of this research is to evaluate the theses and articles prepared in Turkey for mainstreaming students with Autism Spectrum Disorder in 2010-2022 according to years, universities, institutes, fields, participants, research model and data measurement tools. Document analysis technique, which is one of the qualitative research methods, was used in the research. In the research, 13 theses through the National Thesis Center of the Council of Higher Education; 5 articles on the subject were reached through Dergipark and Google scholar system. The researches reached were examined in terms of various variables. The fact that a total of 18 studies have been conducted on the inclusion of children with autism in 12 years shows that the researches in this field are not at the desired level. As a result, it is seen that the number of studies on the inclusion of children with ASD is low and the studies conducted in this context are studies on the opinions of teachers. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Otizm tr
dc.subject Kaynaştırma tr
dc.subject Doküman analizi tr
dc.subject Autism tr
dc.subject Mainstreaming tr
dc.subject Document analysis tr
dc.title Türkiye’de otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilerin kaynaştırılmasına yönelik yapılmış araştırmaların incelenmesi tr
dc.title.alternative Investigation of studies on the mainstreaming of children with autism spectrum disorder in Turkey tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-1112-2738 tr
dc.contributor.department MEB tr
dc.identifier.endpage 146 tr
dc.identifier.issue 43 tr
dc.identifier.startpage 125 tr
dc.identifier.volume 16 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster