Bu araştırmanın amacı 2010-2022 yıllarında Otizm Spektrum Bozukluğu
olan kaynaştırma öğrencilerine yönelik Türkiye’de hazırlanan tezlerin ve
makalelerin yıllara, üniversitelere, enstitülere, alanlarına, katılımcılara,
araştırma modeline, veri ölçme araçlarına göre değerlendirilmesidir.
Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi
tekniği kullanılmıştır. Araştırmada Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez
Merkezi aracılığıyla 13 teze Dergipark, Google Scholar sistemi üzerinden
de konu ile ilgili 5 makaleye ulaşılmıştır. Ulaşılan araştırmalar çeşitli
değişkenler açısından incelenmiştir. 12 yıl içinde OSB’li öğrencilerin
kaynaştırılmasına yönelik toplamda 18 araştırmanın yapılmış olması bu
alana yönelik araştırmaların istenilen seviyede olmadığını göstermektedir.
Sonuç olarak OSB’li öğrencilerin kaynaştırılmasına yönelik yapılmış
çalışmaların sayısının az olduğu ve bu kapsamda yapılan araştırmaların
öğretmenlerin görüşlerine yönelik çalışmalar olduğu görülmektedir.
The aim of this research is to evaluate the theses and articles prepared in
Turkey for mainstreaming students with Autism Spectrum Disorder in
2010-2022 according to years, universities, institutes, fields, participants,
research model and data measurement tools. Document analysis
technique, which is one of the qualitative research methods, was used in
the research. In the research, 13 theses through the National Thesis
Center of the Council of Higher Education; 5 articles on the subject were
reached through Dergipark and Google scholar system. The researches
reached were examined in terms of various variables. The fact that a total
of 18 studies have been conducted on the inclusion of children with
autism in 12 years shows that the researches in this field are not at the
desired level. As a result, it is seen that the number of studies on the
inclusion of children with ASD is low and the studies conducted in this
context are studies on the opinions of teachers.