Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Tüketicilerin ambalajlı meyve suyu tüketim alışkanlıkları ve satın alımlarında ambalajın etkisi: Adana ili meyve suyu tüketimi örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sandallıoğlu, Arzu
dc.contributor.author Seçer, Arzu
dc.date.accessioned 2020-07-22T11:54:24Z
dc.date.available 2020-07-22T11:54:24Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.issn 2667-4092
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/493
dc.description.abstract Perakende sektöründe yaşanan büyük gelişmeler, değişimler ve artan rekabet şartları göz önüne alındığında ürünlerin pazarlanması ve satışları aşamalarında etkili faktörlerden biri olan ambalajlamanın önemi daha da artmaktadır. Özellikle gıda ürünlerinin pazarlanmasında ambalajlamanın önemi büyüktür. Bu çalışmada meyve suyu ambalajlarının tüketicilerin satın alma davranışlarına olan etkilerini araştırmak amacıyla Adana ili kentsel alanda 480 tüketici ile yüz yüze görüşmeler yapılarak anket çalışması yapılmıştır. Bu çalışma tüketicilerin meyve suyu satın alma karar sürecinde ambalajın öneminin analiz edilmesinde yardımcı olmaktadır. Araştırma sonucunda tüketicilerin büyük bir çoğunluğunun meyve suyu ambalajlarının insan sağlığına, çevre ve doğaya dost olduklarını düşündükleri, daha çok bir litrelik ebatlarda ambalajları tercih ettikleri ve sırf ambalajını beğendikleri için meyve suyu satın aldıkları belirlenmiştir. Ayrıca tüketicilerin meyve suyu ambalaj tercihinde en çok aradıkları hususlar sırasıyla sağlıklı olması, kaliteli olması, fiyatının uygun olması ve güvenilir olması olarak belirlenmiştir. tr
dc.description.abstract Considering the great developments, changes and increasing competition conditions in the retail sector, the importance of packaging, which is one of the effective factors in the marketing and sales of products, increases. Especially in the marketing of food products, packaging is of great importance. In this study, in order to investigate the effects of fruit juice packages on purchasing behavior of consumers, face to face interviews were conducted with 480 consumers in urban area of Adana. This study helps consumers analyze the importance of packaging in the process of purchasing fruit juice. As a result of the research, it was determined that most of the consumers thought that their fruit juice packages were friendly to human health, environment and nature, they preferred packages of one liter size and they bought fruit juice just because they liked the packaging. In addition, the most common issues that consumers seek in fruit juice packaging preference are determined as being healthy, high quality, affordable price and reliable. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Meyve suyu tr
dc.subject Ambalaj tr
dc.subject Tüketici eğilimleri tr
dc.subject Pazarlama tr
dc.subject Fruit juice tr
dc.subject Packaging tr
dc.subject Consumer trends tr
dc.subject Marketing tr
dc.title Tüketicilerin ambalajlı meyve suyu tüketim alışkanlıkları ve satın alımlarında ambalajın etkisi: Adana ili meyve suyu tüketimi örneği tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 109738 tr
dc.contributor.authorID 106367 tr
dc.contributor.department Çukurova Üniversitesi, Ceyhan Meslek Yüksekokulu, Pazarlama Bölümü tr
dc.contributor.department Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Tarım Ekonomisi tr
dc.identifier.endpage 17 tr
dc.identifier.issue 2 tr
dc.identifier.startpage 7 tr
dc.identifier.volume 7 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Tarımsal Uygulama ve Arazi Yönetimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Dergisi (ADYÜTAYAM) tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster