dc.contributor.author |
Dede, Bayram |
|
dc.date.accessioned |
2024-02-13T06:34:31Z |
|
dc.date.available |
2024-02-13T06:34:31Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.issn |
1308-7363 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4865 |
|
dc.description.abstract |
Minimalizm’de diğer avangard sanat anlayışlarında olduğu gibi kalıplaşmış
düşüncelerden kurtularak tabuları yerle bir eden bilinçli zihnin kararlı bir
sanat sloganıyla başlattığı anlayışı gerçekleştirdi. Minimalist sanatçı tinsel
bir uğraş olarak gördüğü sanatı yeniden dizayn etmekle görevlidir.
Misyonu olduğu yenilikçi ve kendini aşma arzusu avangardizmin bir sonucu
olarak ortaya çıkar. Uçsuz bucaksız bir sanat anlayışının oluşturduğu
popüler heves bir çığ gibi büyürken, sanat da kendini konumlandırmanın
yollarını aradı ve sürekli yenilenen bir yapı sergiledi. Neoavangard bir
provokasyon olan Minimalizm yoğunluğu olmayan çalışmalar sunar.
Minimalist çalışmalar basit,sade ve kolay algılanabilen çalışmalar üreterek
diğer avangard sanatlar gibi müzelere karşı bir anlayış geliştirmiştir.
Kavramsal sanat gibi sanat eserinin statüsü tartışılmış her nesnenin bir
sanat eseri olabileceğine vurgu yapılmıştır. Heykelde sade ve basit
nesneleri arka arkaya gelecek biçimde konumlandırmış, kaidesiz olarak
sergilenmiş, nesneler ise mekânla bir bütün olarak algılanmıştır. Heykelde
Endüstriyel malzemeler olan çelik, alüminyum, ayna, tel gibi malzemeler
kullanılmış, bu malzemeler zemine ya vidalanmış ya da kaynakla
tutturulmuştur. |
tr |
dc.description.abstract |
In Minimalism, as in other avant-garde artistic understandings, he realized
the understanding that the conscious mind started with a determined art
slogan by getting rid of stereotypes and destroying taboos. The minimalist
artist is in charge of redesigning the art, which he sees as a spiritual pursuit.
The innovative and self-transcendent desire for which he is a mission
emerges as a result of avant-gardeism. While the popular enthusiasm
created by a vast understanding of art grew like an avalanche, art also
sought ways to position itself and exhibited a constantly renewed
structure. Minimalism, which is a neoavant-garde provocation, presents
works without intensity. Minimalist works have developed an
understanding against museums like other avant-garde arts by producing
simple, plain and easily perceptible works. It is emphasized that every
object whose status is discussed, such as conceptual art, can be a work of
art. In the sculpture, plain and simple objects are positioned one after the
other, exhibited without a pedestal, and the objects are perceived as a
whole with the space. Industrial materials such as steel, aluminum, mirror,
wire were used in the sculpture, and these materials were either screwed
or welded to the floor. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Minimalizm |
tr |
dc.subject |
Sanat |
tr |
dc.subject |
Avangard |
tr |
dc.subject |
Heykel |
tr |
dc.subject |
Minimalism |
tr |
dc.subject |
Art |
tr |
dc.subject |
Avant-garde |
tr |
dc.subject |
Sculpture |
tr |
dc.title |
Minimalist heykel anlayışının avangard sanat anlayışındaki yeri |
tr |
dc.title.alternative |
The place of the minimalist sculpture in the Avangard approach of art |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-1168-4068 |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü |
tr |
dc.identifier.endpage |
184 |
tr |
dc.identifier.issue |
43 |
tr |
dc.identifier.startpage |
165 |
tr |
dc.identifier.volume |
16 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |