Adiyaman University Repository

Minimalist heykel anlayışının avangard sanat anlayışındaki yeri

Show simple item record

dc.contributor.author Dede, Bayram
dc.date.accessioned 2024-02-13T06:34:31Z
dc.date.available 2024-02-13T06:34:31Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.issn 1308-7363
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4865
dc.description.abstract Minimalizm’de diğer avangard sanat anlayışlarında olduğu gibi kalıplaşmış düşüncelerden kurtularak tabuları yerle bir eden bilinçli zihnin kararlı bir sanat sloganıyla başlattığı anlayışı gerçekleştirdi. Minimalist sanatçı tinsel bir uğraş olarak gördüğü sanatı yeniden dizayn etmekle görevlidir. Misyonu olduğu yenilikçi ve kendini aşma arzusu avangardizmin bir sonucu olarak ortaya çıkar. Uçsuz bucaksız bir sanat anlayışının oluşturduğu popüler heves bir çığ gibi büyürken, sanat da kendini konumlandırmanın yollarını aradı ve sürekli yenilenen bir yapı sergiledi. Neoavangard bir provokasyon olan Minimalizm yoğunluğu olmayan çalışmalar sunar. Minimalist çalışmalar basit,sade ve kolay algılanabilen çalışmalar üreterek diğer avangard sanatlar gibi müzelere karşı bir anlayış geliştirmiştir. Kavramsal sanat gibi sanat eserinin statüsü tartışılmış her nesnenin bir sanat eseri olabileceğine vurgu yapılmıştır. Heykelde sade ve basit nesneleri arka arkaya gelecek biçimde konumlandırmış, kaidesiz olarak sergilenmiş, nesneler ise mekânla bir bütün olarak algılanmıştır. Heykelde Endüstriyel malzemeler olan çelik, alüminyum, ayna, tel gibi malzemeler kullanılmış, bu malzemeler zemine ya vidalanmış ya da kaynakla tutturulmuştur. tr
dc.description.abstract In Minimalism, as in other avant-garde artistic understandings, he realized the understanding that the conscious mind started with a determined art slogan by getting rid of stereotypes and destroying taboos. The minimalist artist is in charge of redesigning the art, which he sees as a spiritual pursuit. The innovative and self-transcendent desire for which he is a mission emerges as a result of avant-gardeism. While the popular enthusiasm created by a vast understanding of art grew like an avalanche, art also sought ways to position itself and exhibited a constantly renewed structure. Minimalism, which is a neoavant-garde provocation, presents works without intensity. Minimalist works have developed an understanding against museums like other avant-garde arts by producing simple, plain and easily perceptible works. It is emphasized that every object whose status is discussed, such as conceptual art, can be a work of art. In the sculpture, plain and simple objects are positioned one after the other, exhibited without a pedestal, and the objects are perceived as a whole with the space. Industrial materials such as steel, aluminum, mirror, wire were used in the sculpture, and these materials were either screwed or welded to the floor. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Minimalizm tr
dc.subject Sanat tr
dc.subject Avangard tr
dc.subject Heykel tr
dc.subject Minimalism tr
dc.subject Art tr
dc.subject Avant-garde tr
dc.subject Sculpture tr
dc.title Minimalist heykel anlayışının avangard sanat anlayışındaki yeri tr
dc.title.alternative The place of the minimalist sculpture in the Avangard approach of art tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0003-1168-4068 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü tr
dc.identifier.endpage 184 tr
dc.identifier.issue 43 tr
dc.identifier.startpage 165 tr
dc.identifier.volume 16 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account