Adiyaman University Repository

Matematik öz-yetkinlik kaynakları ile üst bilişsel farkındalık düzeyi arasındaki ilişki

Show simple item record

dc.contributor.author Kontaş, Hakkı
dc.contributor.author ve diğerleri...
dc.date.accessioned 2024-02-13T06:34:29Z
dc.date.available 2024-02-13T06:34:29Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.issn 1308-7363
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4864
dc.description.abstract Bu araştırma, ortaokul öğrencilerinin matematik öz-yetkinlik kaynakları ile üst bilişsel farkındalık düzeyi arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu Güneydoğu Anadolu Bölgesindeki bir il merkezinde devlet ortaokuluna devam eden 304 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Matematik Öz-yetkinlik Kaynakları Ölçeği ve Üst Bilişsel Farkındalık Ölçeği kullanılmıştır. Yapılan regresyon analizi sonuçlarına göre öz-yetkinlik kaynaklarından doğrudan öğrenme deneyimi, dolaylı öğrenme deneyimi ve sosyal cesaretlendiricilerin üst bilişsel farkındalık düzeyini anlamlı şekilde yordadığı belirlenmiştir. tr
dc.description.abstract The purpose of this study was to determine the relationship between the mathematics self-efficacy resources of secondary school students and their level of metacognitive awareness. The study group consisted of 304 students attending a public secondary school in a city in the Southeastern Anatolia Region. Mathematics Self-Efficacy Resources Scale and Metacognitive Awareness Scale were used as data collection tools. Relational research design was used. The results of the regression analysis indicated that direct learning experience, indirect learning experience and social persuasions scores from self-efficacy sources were significantly effective on metacognitive awareness scores. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Öz-yetkinlik tr
dc.subject Üst biliş tr
dc.subject Ortaokul öğrencileri tr
dc.subject Self-efficacy tr
dc.subject Metacognition tr
dc.subject Secondary school students tr
dc.title Matematik öz-yetkinlik kaynakları ile üst bilişsel farkındalık düzeyi arasındaki ilişki tr
dc.title.alternative The relationship between mathematics sources of self-efficacy and their level of metacognitive awareness tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-6135-9477 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 50 tr
dc.identifier.issue 43 tr
dc.identifier.startpage 33 tr
dc.identifier.volume 16 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account