Bu araştırma, ortaokul öğrencilerinin matematik öz-yetkinlik kaynakları ile
üst bilişsel farkındalık düzeyi arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla
yapılmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma
grubunu Güneydoğu Anadolu Bölgesindeki bir il merkezinde devlet
ortaokuluna devam eden 304 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri
toplama aracı olarak Matematik Öz-yetkinlik Kaynakları Ölçeği ve Üst
Bilişsel Farkındalık Ölçeği kullanılmıştır. Yapılan regresyon analizi
sonuçlarına göre öz-yetkinlik kaynaklarından doğrudan öğrenme deneyimi,
dolaylı öğrenme deneyimi ve sosyal cesaretlendiricilerin üst bilişsel
farkındalık düzeyini anlamlı şekilde yordadığı belirlenmiştir.
The purpose of this study was to determine the relationship between the
mathematics self-efficacy resources of secondary school students and their
level of metacognitive awareness. The study group consisted of 304
students attending a public secondary school in a city in the Southeastern
Anatolia Region. Mathematics Self-Efficacy Resources Scale and
Metacognitive Awareness Scale were used as data collection tools.
Relational research design was used. The results of the regression analysis
indicated that direct learning experience, indirect learning experience and
social persuasions scores from self-efficacy sources were significantly
effective on metacognitive awareness scores.