dc.contributor.author |
Tanrıverdi, Yaprak |
|
dc.date.accessioned |
2024-02-13T06:34:27Z |
|
dc.date.available |
2024-02-13T06:34:27Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.issn |
1308-7363 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4863 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışma Kommagene bölgesi kentlerinin kültür ve yaşayışını mimaride
süsleme ve bitirme malzemesi olarak kullanılan mozaikleri inceleyerek
betimlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın konusu Kommagene bölgesi
kentlerinden çeşitli dönemlere ve farklı işlevli yapılara ait mozaiklerdir.
Samosata ve Arsameia on Nymphaios mozaikleri Hellenistik dönemin en
önemli yapıları olan saray ve kral mezarlarındaki törensel alanlarda
kullanılmış olup, Batı mozaik merkezlerinin anlayışıyla uyumlu lüks ve ince
işçilikli mozaiklerdir. Bu iki yapı harici bölgede başka Hellenistik örneğin
olmaması sarayın halk üzerindeki gücü ve halkın refah seviyesinin çok
yüksek olmadığıyla ilişkilendirilebilir. Perre’deki mozaiklerin Roma
dönemine ait villalar ve kilisede olması, mozaiklerin konutlarda
kullanılmaya başladığı ve refah düzeyinin arttığı bir döneme işaret eder.
Zeugma villalarında yer alan mozaikler oldukça büyük ve ince işçilikli bir
koleksiyon olup halkın zenginleştiğini ve mozaikleri sosyal statü ve
kimliklerinin inşasında kullandığına işaret eder. Son olarak Doliche antik
kenti Yamaç bazilikasında yer alan mozaikler, Hristiyanlığın yükselişe
geçtiği döneme aittir ve mozaikler konutlar yerine dönemin en önemli
kamu binalarından olan bazilikada kullanılmıştır. |
tr |
dc.description.abstract |
The purpose of this research is to describe the culture and life of the cities
of the Commagene region through the examination of mosaics used as
decoration and finishing materials in architecture. The study focuses on
mosaics from various periods and structures with various functions from
cities in the Commagene region. Samosata and Arsameia on Nymphaios
mosaics were used in the palace and ceremonial were luxurious and finely
crafted mosaics compatible with the understanding of Western mosaic
centers. Other than these two buildings, the absence of other Hellenistic
examples in the region can be attributed to the palace's power over the
people and the people's low level of welfare. The Roman-era mosaics
found in the church and villas in Perre point to a time when the level of
welfare rose and people began to utilize mosaics in residences. The
mosaic collection of Zeugma villas, demonstrate how the residents used
the mosaics to build their social standing and identities. Finally, the
mosaics in the Terrace basilica of Doliche belong to the period when
Christianity was on the rise, and mosaics were used in religious building
instead of residences. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Mimarlık |
tr |
dc.subject |
Sosyal kimlik |
tr |
dc.subject |
Kommagene Bölgesi |
tr |
dc.subject |
Mozaikler |
tr |
dc.subject |
Architecture |
tr |
dc.subject |
Social identity |
tr |
dc.subject |
Commagene Region |
tr |
dc.subject |
Mosaics |
tr |
dc.title |
Kommagene bölgesinde sosyal kimlik ve mozaikler ilişkisi |
tr |
dc.title.alternative |
The relationship of social identity and mosaics in the Commagene regıon |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-3527-5162 |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik Bölümü |
tr |
dc.identifier.endpage |
840 |
tr |
dc.identifier.issue |
43 |
tr |
dc.identifier.startpage |
816 |
tr |
dc.identifier.volume |
16 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |