dc.contributor.author |
Kılınç, Gülsün |
|
dc.contributor.author |
Yıldırım, Mehmet Sezai |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-17T09:59:27Z |
|
dc.date.available |
2024-01-17T09:59:27Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.issn |
2147-1630 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4817 |
|
dc.description.abstract |
The concept of quasilinear space is a field that needs to be matured, the foundations of
which were laid by S. M. Aseev's published work in 1986. The simplest nonlinear quasi linear
space example is the set � which is a class of closed intervals of real numbers. In this study, it
was given an interval-valued sequence space using the Cesàro limitation method's matrix domain.
Also, its quasilinear space structure, some topological characteristics, and some inclusion
relations were examined. |
tr |
dc.description.abstract |
Quasilineer uzay kavramı, temelleri S. M. Aseev'in 1986 yılında yayınlanan çalışmasıyla
atılan, olgunlaşması gereken bir alandır. Lineer olmayan Quasilineer uzayın en basit örneği,
gerçek sayıların kapalı aralıklar sınıfı olan � kümesidir. Bu çalışmada Cesàro limitleme
yönteminin matris etki alanı kullanılarak aralık değerli bir dizi uzayı verildi. Ayrıca bu uzayın
quasilineer uzay yapısı, bazı topolojik özellikleri ve bazı kapsama ilişkileri incelendi. |
tr |
dc.language.iso |
en |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Quasilinear Space |
tr |
dc.subject |
Interval Valued Sequence |
tr |
dc.subject |
Hausdorff Metric |
tr |
dc.subject |
Cesàro Convergence |
tr |
dc.subject |
Quasilineer Uzay |
tr |
dc.subject |
Aralık Değerli Dizi |
tr |
dc.subject |
Hausdorff Metrik |
tr |
dc.subject |
Cesàro yakınsaklık |
tr |
dc.title |
On the ınterval valued cesaro convergent sequences space |
tr |
dc.title.alternative |
Aralık değerli cesaro yakınsak diziler uzayı üzerine |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-9657-2577 |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-8520-2610 |
tr |
dc.contributor.department |
Mathematics Teacher, Ministry of National Education, Adıyaman, Türkiye |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman University Faculty of Education, Department of Mathematics and Science Education, Adıyaman, Türkiye |
tr |
dc.identifier.endpage |
17 |
tr |
dc.identifier.issue |
1-2 |
tr |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr |
dc.identifier.volume |
13 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi |
tr |