İletişim tüm çağlarda var olan duyguların, düşüncelerin ifade edilmesine
yarayan bir süreçtir. Geçmişten bu yana insanlar birbirini anlamak için
şekiller çizmiş, semboller oluşturmuş, beden dili ve konuşma dilini
kullanmıştır. Ancak günümüzde gündelik hayatın koşuşturmacasından,
yoğunluğundan dolayı bazı insanların iletişim sürecini çok önemsemediği,
birbirini anlamak için çaba sarf etmediği görülmektedir. Gündelik hayatta
yaşanan bu iletişim sorunu, empati duygusundan yoksun olma hali
çalışanların iş hayatındaki ilişkilerine de yansımaktadır. Kişiler arası
iletişimde empati duygusundan yoksun olanlarla çalışan kişilerin
mutlulukları da iletişim sürecinden etkilenebilmektedir. Bu doğrultuda
yapılan çalışmanın temel amacı, kişiler arası iletişimde önemli bir faktör
olan empati duygusunun, iş yeri arkadaşı kaynaklı mutluluk ve iş yeri
mutluluğu üzerindeki etkisini araştırmaktır. Çalışmada nicel araştırma
yöntemleriyle Burdur ili Bucak İlçesinde faaliyette bulunan mermer
fabrikalarındaki 271 çalışanın katılımıyla veriler toplanmış ve analizler
gerçekleştirilmiştir. Analiz sonucunda empati duygusunun, iş yeri arkadaşı
kaynaklı ve iş yeri mutluluğu üzerinde pozitif yönde anlamlı bir etkiye
sahip olduğu tespit edilmiştir.
Communication is a process that helps to express feelings and thoughts
that exist in all ages. Since the past, people have drawn shapes, created
symbols, used body language and spoken language to understand each
other. However, today, due to the hustle and bustle of daily life, it is seen
that some people do not care about the communication process and do
not make an effort to understand each other. This communication
problem experienced in daily life and the lack of empathy can also be
reflected in the relations of the employees in business life. The happiness
of people who work with those who lack empathy in interpersonal
communication can also be affected by the communication process. In
this study, the effect of empathy, which is an important factor in
interpersonal communication, on workplace happiness and workplace
happiness was examined. The main purpose of this study is to investigate
the effect of empathy which has an important role on interpersonal
communication, on workplace happiness and the happiness in the
workplace derived from co-workers. The data were collected from 271
employees in marble factories of Bucak district of Burdur. The analyses
shows that empathy has a positive effect on workplace happiness and
the happiness in the workplace derived from co-workers.