dc.contributor.author |
Özel, Meltem |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-15T07:27:29Z |
|
dc.date.available |
2024-01-15T07:27:29Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4802 |
|
dc.description.abstract |
Around the world, cultural and educational events are employed as a
component of public diplomacy. Due to cultural and educational
activities, there is a growth in mutual understanding between nations and
a strengthening of long-term relations. Countries must listen to what
others have to say in order to develop and effectively articulate their own
interests. This is necessary for exchange programs to be effective public
diplomacy tools. People get more connected to one another as they get to
know and understand one another, miscommunications are cleared up,
and lasting relationships are developed to open doors for various types of
partnerships. By assessing virtual Erasmus+ mobility in the framework of
exchange diplomacy during the Covid-19 pandemic phase, this study
seeks to ascertain the status of making a contribution to public
diplomacy. Answers to the research questions posed in the purpose
section of the study are sought through structured interviews with
international students using descriptive analysis, one of the qualitative
research methodologies. This study is the first to evaluate virtual mobility within the context of exchange diplomacy, and it shows that programs for
virtual exchange will also support public diplomacy. |
tr |
dc.description.abstract |
Kültür ve eğitim faaliyetleri dünya çapında bir kamu diplomasisi unsuru
olarak kullanılmaktadır. Kültür ve eğitim faaliyetleri sayesinde milletler
arasında karşılıklı anlayış gelişir ve uzun vadeli ilişkiler güçlenir. Değişim
programlarının kamu diplomasisinde başarılı bir araç olabilmesi için,
ulusların yabancıların söylediklerini dinlemesi, geliştirmesi ve kendi
çıkarlarını iletmesi gerekir. İnsanlar birbirini tanıdıkça ve anladıkça
yakınlaşır, yanlış anlaşılmalar giderilir ve uzun vadeli ilişkiler kurulup
çeşitli işbirlikleri için fırsatlar yaratılır. Bu çalışma, Covid-19 pandemisi
sürecinde değişim diplomasisi bağlamında sanal Erasmus+ hareketliliğini
değerlendirerek kamu diplomasisine katkı sağlama durumunu belirlemeyi
amaçlamaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden betimsel analizin
kullanıldığı bu çalışmada amaç bölümünde sorulan araştırma sorularına
Türkiye'ye gelen öğrencilerle yapılan yapılandırılmış görüşmeler yoluyla
yanıt aranmaktadır. Bu araştırma, sanal hareketliliği değişim diplomasisi
çerçevesinde inceleyen ilk çalışma olup, sanal değişim programlarının
kamu diplomasisine de katkı sağlayabileceğini ortaya koymaktadır. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Exchange diplomacy |
tr |
dc.subject |
Exchange experiences |
tr |
dc.subject |
Public diplomacy |
tr |
dc.subject |
Mutual understanding |
tr |
dc.subject |
Virtual mobility |
tr |
dc.subject |
Değişim diplomasisi |
tr |
dc.subject |
Deneyim değişimi |
tr |
dc.subject |
Kamu diplomasisi |
tr |
dc.subject |
Karşılıklı anlayış |
tr |
dc.subject |
Sanal hareketlilik |
tr |
dc.title |
Exchange diplomacy in the matter of mutual understanding during the covid-19 pandemic |
tr |
dc.title.alternative |
Covid-19 pandemisi döneminde karşılıklı anlayış bağlamında değişim diplomasisi |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-4037-7393 |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Dış Ticaret Bölümü |
tr |
dc.identifier.endpage |
512 |
tr |
dc.identifier.issue |
44 |
tr |
dc.identifier.startpage |
495 |
tr |
dc.identifier.volume |
16 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |