dc.contributor.author |
Hiçyılmaz, Yahya |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-15T07:27:22Z |
|
dc.date.available |
2024-01-15T07:27:22Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4798 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı, Çocukların Çizim Becerilerine Yönelik Ebeveyn
Desteği Ölçeği'ni Türk kültürüne uygun hale getirmek ve ölçeğin geçerlik
ve güvenirlik çalışmalarını yapmaktır. Bu amaç doğrultusunda, dil ve alan
uzmanlarının görüşleriyle hazırlanan Türkçe form, 273 ebeveyne
uygulanmış ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Analiz sonucunda
belirlenen yapı doğrulanmış ve ölçeğin uyum indeksleri χ2/sd=2.13,
RMSEA=.064, SRMR=.058, NFI=.96, NNFI=.97, IFI=.98, CFI=.98 ve GFI=.93
olarak tespit edilmiştir. Ölçeğin 14 maddesi için Cronbach alfa (α) iç
tutarlılık katsayısı .895 olarak bulunmuştur. Ölçeğin boyutları için
hesaplanan Cronbach alfa değerleri ise .731 ile .873 arasında
değişmektedir. Bu sonuçlar, ölçeğin Türk kültürüne uygun bir şekilde
uyarlanarak geçerli bir ölçme aracı olarak kullanılabileceğini
göstermektedir |
tr |
dc.description.abstract |
The aim of this study is to adapt the Parental Support Scale for Children's
Drawing Skills to Turkish culture and to conduct validity and reliability
studies for the scale. In this context, the Turkish form prepared with the
opinions of language and subject experts was applied to 273 parents and
confirmatory factor analysis was performed. As a result of the analysis,
the identified structure was confirmed, and the fit indices of the scale
were determined as χ2/sd=2.13, RMSEA=.064, SRMR=.058, NFI=.96,
NNFI=.97, IFI=.98, CFI=.98, and GFI=93. The Cronbach's alpha (α) internal
consistency coefficient for the 14 items of the scale was found to be .895.
Cronbach's alpha values calculated for the dimensions of the scale ranged
between .731 and .873. These results demonstrate that the scale can be
used as a valid measurement tool by adapting it to Turkish culture. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Çizim |
tr |
dc.subject |
Ebeveyn desteği |
tr |
dc.subject |
Ölçek uyarlama |
tr |
dc.subject |
Drawing |
tr |
dc.subject |
Parental support |
tr |
dc.subject |
Scale adaptation |
tr |
dc.title |
Çocukların çizim becerilerine yönelik ebeveyn desteği ölçeği: türk kültürüne uyarlama çalışması |
tr |
dc.title.alternative |
The scale of parental support for children's drawing skills: adaptation study to Turkish culture |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.department |
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Resim-İş Eğitimi ABD |
tr |
dc.identifier.endpage |
42 |
tr |
dc.identifier.issue |
44 |
tr |
dc.identifier.startpage |
22 |
tr |
dc.identifier.volume |
16 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |