Adiyaman University Repository

Çocukların çizim becerilerine yönelik ebeveyn desteği ölçeği: türk kültürüne uyarlama çalışması

Show simple item record

dc.contributor.author Hiçyılmaz, Yahya
dc.date.accessioned 2024-01-15T07:27:22Z
dc.date.available 2024-01-15T07:27:22Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4798
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Çocukların Çizim Becerilerine Yönelik Ebeveyn Desteği Ölçeği'ni Türk kültürüne uygun hale getirmek ve ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmalarını yapmaktır. Bu amaç doğrultusunda, dil ve alan uzmanlarının görüşleriyle hazırlanan Türkçe form, 273 ebeveyne uygulanmış ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Analiz sonucunda belirlenen yapı doğrulanmış ve ölçeğin uyum indeksleri χ2/sd=2.13, RMSEA=.064, SRMR=.058, NFI=.96, NNFI=.97, IFI=.98, CFI=.98 ve GFI=.93 olarak tespit edilmiştir. Ölçeğin 14 maddesi için Cronbach alfa (α) iç tutarlılık katsayısı .895 olarak bulunmuştur. Ölçeğin boyutları için hesaplanan Cronbach alfa değerleri ise .731 ile .873 arasında değişmektedir. Bu sonuçlar, ölçeğin Türk kültürüne uygun bir şekilde uyarlanarak geçerli bir ölçme aracı olarak kullanılabileceğini göstermektedir tr
dc.description.abstract The aim of this study is to adapt the Parental Support Scale for Children's Drawing Skills to Turkish culture and to conduct validity and reliability studies for the scale. In this context, the Turkish form prepared with the opinions of language and subject experts was applied to 273 parents and confirmatory factor analysis was performed. As a result of the analysis, the identified structure was confirmed, and the fit indices of the scale were determined as χ2/sd=2.13, RMSEA=.064, SRMR=.058, NFI=.96, NNFI=.97, IFI=.98, CFI=.98, and GFI=93. The Cronbach's alpha (α) internal consistency coefficient for the 14 items of the scale was found to be .895. Cronbach's alpha values calculated for the dimensions of the scale ranged between .731 and .873. These results demonstrate that the scale can be used as a valid measurement tool by adapting it to Turkish culture. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Çizim tr
dc.subject Ebeveyn desteği tr
dc.subject Ölçek uyarlama tr
dc.subject Drawing tr
dc.subject Parental support tr
dc.subject Scale adaptation tr
dc.title Çocukların çizim becerilerine yönelik ebeveyn desteği ölçeği: türk kültürüne uyarlama çalışması tr
dc.title.alternative The scale of parental support for children's drawing skills: adaptation study to Turkish culture tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Resim-İş Eğitimi ABD tr
dc.identifier.endpage 42 tr
dc.identifier.issue 44 tr
dc.identifier.startpage 22 tr
dc.identifier.volume 16 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account