Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Muhasebe dersi alan öğrencilerin dijital okuryazarlık düzeylerinin muhasebe eğitimi üzerine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Karaca, Halime
dc.contributor.author Meriç, Arzu
dc.date.accessioned 2024-01-15T05:32:15Z
dc.date.available 2024-01-15T05:32:15Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4791
dc.description.abstract Son dönemlerdeki teknolojik gelişmeler, hayatı dijital bir ortama taşımıştır. Söz konusu gelişmeler eğitimden iş hayatına kadar olan tüm alanları dijitalleştirmiş, muhasebe uygulamalarında da değişimlere neden olmuştur. Bu kapsamda muhasebe meslek mensuplarının muhasebe uygulamalarındaki bu değişimlere uyum sağlayacak, piyasa taleplerini karşılayacak yetkinliği kazanması önem arz etmektedir. Dolayısıyla geleceğin meslek mensuplarının dijital ortamda mesleği icra edebilme yetkinliğine sahip olacakları eğitimi almaları gerekmektedir. Dijital okuryazarlık yetkinliğine sahip öğrencilerin; alacakları muhasebe eğitimleriyle dijital ortamda mesleği icra edecek, geleceğin meslek mensupları yetiştirilmelidir. Bu çalışmanın amacı, muhasebe eğitimi alan üniversite öğrencilerinin dijital okuryazarlık düzeylerinin muhasebe eğitimi üzerindeki etkisinin tespit edilmesidir. Bu amaçla İnönü Üniversitesi Malatya Meslek Yüksekokulu’nda muhasebe eğitimi gören 259 öğrenciden anket yoluyla elde edilen veriler ile model oluşturulmuştur. Modelin analizinde yapısal eşitlik kullanılmıştır. Araştırma bulguları tutum ve bilişsel boyutun muhasebe eğitimi üzerinde pozitif bir etkisi olduğunu, teknik ve sosyal boyutun muhasebe eğitimi üzerindeki etkisinin anlamsız olduğunu göstermiştir. tr
dc.description.abstract Recent technological developments have brought life to a digital environment. These developments have digitized all areas from education to business life and have caused changes in accounting practices. In this context, it is important for professional accountants to acquire the competence to adapt to these changes in accounting practices and to meet market demands. Therefore, future professionals need to receive training that will enable them to have the competence to perform their profession in the digital environment. Students with digital literacy competence should be trained as professionals of the future who will practice their profession in the digital environment with the accounting education they will receive. The aim of this study is to determine the effect of digital literacy levels of university students studying accounting on accounting education. For this purpose, a model was created with the data obtained through a questionnaire from 259 students studying accounting at Inonu University Malatya Vocational School. Structural equation was used in the analysis of the model. Research findings showed that attitude and cognitive dimensions have a positive effect on accounting education, and the effect on technical and social aspect accounting education is insignificant. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Muhasebe tr
dc.subject Muhasebe Eğitimi tr
dc.subject Dijital Okuryazarlık tr
dc.subject Yapısal Eşitlik Modeli tr
dc.subject Accounting tr
dc.subject Accounting Education tr
dc.subject Digital Literacy tr
dc.subject Structural Equation Model tr
dc.title Muhasebe dersi alan öğrencilerin dijital okuryazarlık düzeylerinin muhasebe eğitimi üzerine etkisi tr
dc.title.alternative The effect of digital literacy levels of students taking accounting course on accounting education tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi, Malatya Meslek Yüksekokulu, Muhasebe ve Vergi, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları tr
dc.contributor.department nönü Üniversitesi, Malatya Meslek Yüksekokulu, Finans Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü/Bankacılık ve Sigortacılık Programı tr
dc.identifier.endpage 313 tr
dc.identifier.issue 44 tr
dc.identifier.startpage 282 tr
dc.identifier.volume 16 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster