| dc.contributor.author | Karaca, Halime | |
| dc.contributor.author | Meriç, Arzu | |
| dc.date.accessioned | 2024-01-15T05:32:15Z | |
| dc.date.available | 2024-01-15T05:32:15Z | |
| dc.date.issued | 2023 | |
| dc.identifier.issn | 1308–9196 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4791 | |
| dc.description.abstract | Son dönemlerdeki teknolojik gelişmeler, hayatı dijital bir ortama taşımıştır. Söz konusu gelişmeler eğitimden iş hayatına kadar olan tüm alanları dijitalleştirmiş, muhasebe uygulamalarında da değişimlere neden olmuştur. Bu kapsamda muhasebe meslek mensuplarının muhasebe uygulamalarındaki bu değişimlere uyum sağlayacak, piyasa taleplerini karşılayacak yetkinliği kazanması önem arz etmektedir. Dolayısıyla geleceğin meslek mensuplarının dijital ortamda mesleği icra edebilme yetkinliğine sahip olacakları eğitimi almaları gerekmektedir. Dijital okuryazarlık yetkinliğine sahip öğrencilerin; alacakları muhasebe eğitimleriyle dijital ortamda mesleği icra edecek, geleceğin meslek mensupları yetiştirilmelidir. Bu çalışmanın amacı, muhasebe eğitimi alan üniversite öğrencilerinin dijital okuryazarlık düzeylerinin muhasebe eğitimi üzerindeki etkisinin tespit edilmesidir. Bu amaçla İnönü Üniversitesi Malatya Meslek Yüksekokulu’nda muhasebe eğitimi gören 259 öğrenciden anket yoluyla elde edilen veriler ile model oluşturulmuştur. Modelin analizinde yapısal eşitlik kullanılmıştır. Araştırma bulguları tutum ve bilişsel boyutun muhasebe eğitimi üzerinde pozitif bir etkisi olduğunu, teknik ve sosyal boyutun muhasebe eğitimi üzerindeki etkisinin anlamsız olduğunu göstermiştir. | tr |
| dc.description.abstract | Recent technological developments have brought life to a digital environment. These developments have digitized all areas from education to business life and have caused changes in accounting practices. In this context, it is important for professional accountants to acquire the competence to adapt to these changes in accounting practices and to meet market demands. Therefore, future professionals need to receive training that will enable them to have the competence to perform their profession in the digital environment. Students with digital literacy competence should be trained as professionals of the future who will practice their profession in the digital environment with the accounting education they will receive. The aim of this study is to determine the effect of digital literacy levels of university students studying accounting on accounting education. For this purpose, a model was created with the data obtained through a questionnaire from 259 students studying accounting at Inonu University Malatya Vocational School. Structural equation was used in the analysis of the model. Research findings showed that attitude and cognitive dimensions have a positive effect on accounting education, and the effect on technical and social aspect accounting education is insignificant. | tr |
| dc.language.iso | tr | tr |
| dc.publisher | Adıyaman Üniversitesi | tr |
| dc.subject | Muhasebe | tr |
| dc.subject | Muhasebe Eğitimi | tr |
| dc.subject | Dijital Okuryazarlık | tr |
| dc.subject | Yapısal Eşitlik Modeli | tr |
| dc.subject | Accounting | tr |
| dc.subject | Accounting Education | tr |
| dc.subject | Digital Literacy | tr |
| dc.subject | Structural Equation Model | tr |
| dc.title | Muhasebe dersi alan öğrencilerin dijital okuryazarlık düzeylerinin muhasebe eğitimi üzerine etkisi | tr |
| dc.title.alternative | The effect of digital literacy levels of students taking accounting course on accounting education | tr |
| dc.type | Article | tr |
| dc.contributor.department | İnönü Üniversitesi, Malatya Meslek Yüksekokulu, Muhasebe ve Vergi, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları | tr |
| dc.contributor.department | nönü Üniversitesi, Malatya Meslek Yüksekokulu, Finans Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü/Bankacılık ve Sigortacılık Programı | tr |
| dc.identifier.endpage | 313 | tr |
| dc.identifier.issue | 44 | tr |
| dc.identifier.startpage | 282 | tr |
| dc.identifier.volume | 16 | tr |
| dc.source.title | Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | tr |