dc.contributor.author |
Karaca, Halime |
|
dc.contributor.author |
Meriç, Arzu |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-15T05:32:15Z |
|
dc.date.available |
2024-01-15T05:32:15Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4791 |
|
dc.description.abstract |
Son dönemlerdeki teknolojik gelişmeler, hayatı dijital bir ortama
taşımıştır. Söz konusu gelişmeler eğitimden iş hayatına kadar olan tüm
alanları dijitalleştirmiş, muhasebe uygulamalarında da değişimlere neden
olmuştur. Bu kapsamda muhasebe meslek mensuplarının muhasebe
uygulamalarındaki bu değişimlere uyum sağlayacak, piyasa taleplerini
karşılayacak yetkinliği kazanması önem arz etmektedir. Dolayısıyla
geleceğin meslek mensuplarının dijital ortamda mesleği icra edebilme
yetkinliğine sahip olacakları eğitimi almaları gerekmektedir. Dijital
okuryazarlık yetkinliğine sahip öğrencilerin; alacakları muhasebe
eğitimleriyle dijital ortamda mesleği icra edecek, geleceğin meslek
mensupları yetiştirilmelidir. Bu çalışmanın amacı, muhasebe eğitimi alan
üniversite öğrencilerinin dijital okuryazarlık düzeylerinin muhasebe
eğitimi üzerindeki etkisinin tespit edilmesidir. Bu amaçla İnönü
Üniversitesi Malatya Meslek Yüksekokulu’nda muhasebe eğitimi gören
259 öğrenciden anket yoluyla elde edilen veriler ile model
oluşturulmuştur. Modelin analizinde yapısal eşitlik kullanılmıştır.
Araştırma bulguları tutum ve bilişsel boyutun muhasebe eğitimi üzerinde pozitif bir etkisi olduğunu, teknik ve sosyal boyutun muhasebe eğitimi
üzerindeki etkisinin anlamsız olduğunu göstermiştir. |
tr |
dc.description.abstract |
Recent technological developments have brought life to a digital
environment. These developments have digitized all areas from
education to business life and have caused changes in accounting
practices. In this context, it is important for professional accountants to
acquire the competence to adapt to these changes in accounting
practices and to meet market demands. Therefore, future professionals
need to receive training that will enable them to have the competence to
perform their profession in the digital environment. Students with digital
literacy competence should be trained as professionals of the future who
will practice their profession in the digital environment with the
accounting education they will receive. The aim of this study is to
determine the effect of digital literacy levels of university students
studying accounting on accounting education. For this purpose, a model
was created with the data obtained through a questionnaire from 259
students studying accounting at Inonu University Malatya Vocational
School. Structural equation was used in the analysis of the model.
Research findings showed that attitude and cognitive dimensions have a
positive effect on accounting education, and the effect on technical and
social aspect accounting education is insignificant. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Muhasebe |
tr |
dc.subject |
Muhasebe Eğitimi |
tr |
dc.subject |
Dijital Okuryazarlık |
tr |
dc.subject |
Yapısal Eşitlik Modeli |
tr |
dc.subject |
Accounting |
tr |
dc.subject |
Accounting Education |
tr |
dc.subject |
Digital Literacy |
tr |
dc.subject |
Structural Equation Model |
tr |
dc.title |
Muhasebe dersi alan öğrencilerin dijital okuryazarlık düzeylerinin muhasebe eğitimi üzerine etkisi |
tr |
dc.title.alternative |
The effect of digital literacy levels of students taking accounting course on accounting education |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.department |
İnönü Üniversitesi, Malatya Meslek Yüksekokulu, Muhasebe ve Vergi, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları |
tr |
dc.contributor.department |
nönü Üniversitesi, Malatya Meslek Yüksekokulu, Finans Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü/Bankacılık ve Sigortacılık Programı |
tr |
dc.identifier.endpage |
313 |
tr |
dc.identifier.issue |
44 |
tr |
dc.identifier.startpage |
282 |
tr |
dc.identifier.volume |
16 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |