dc.contributor.author |
Sari, Rojev Agit |
|
dc.contributor.author |
Adıgüzel, Leyla |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-15T05:32:09Z |
|
dc.date.available |
2024-01-15T05:32:09Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4788 |
|
dc.description.abstract |
Rushdie’s Midnight’s Children, published in 1981, is one of the profound
works that sheds light on the history of India and Pakistan. Through the
body and narration of the main character Saleem Sinai, the reader
witnesses the events that took place in the history of India. Saleem Sinai
and other midnight children, born on the night of India’s declaration of
independence, correspond to the multicultural nature and polyphony of
India. The polyphony, which is frequently emphasized in the work, is
presented to the reader with various narrative strategies such as magic
realism and historicalmetafiction. In an extraordinary expression of truth,
Midnight’s Children also touches upon the mythology of Hindu culture.
The most significant names of the midnight children, Saleem, Shiva, and
Parvati are equivalent to the three most peculiar deities of Hindu
mythology, Brahma, Vishnu, Shiva. The existence of these deities is
interdependent. In the absence of one, the others cannot exist. Just like
Saleem’s wisdom, Shiva’s warrior personality and Parvati’s magic talent
complement each other. Within this framework, the study aims to
examine the similarity of Saleem, Shiva, and Parvati with Hindu gods and
goddesses Brahma, Vishnu, Shiva, and Parvati. |
tr |
dc.description.abstract |
Rushdie’nin 1981’de yayımlanan Geceyarısı Çocukları adlı eseri, Hindistan
ve Pakistan’ın tarihine ışık tutan derin eserlerden biridir. Ana karakter
Saleem Sinai’nin bedeni ve anlatımı aracılığıyla, okur Hindistan’ın
tarihinde meydana gelen olaylara tanık olur. Hindistan’ın bağımsızlık ilan
ettiği gecede doğan Saleem Sinai ve diğer geceyarısı çocukları,
Hindistan’ın çok kültürlü yapısına ve çok sesliliğine denk gelmektedir.
Eserde sıklıkla vurgulanan çokseslilik, büyülü gerçekçilik ve tarihsel
üstkurmaca gibi çeşitli anlatı stratejileriyle okuyucuya sunulmaktadır.
Gerçeğin olağandışı bir şekilde dışa vurulduğu Geceyarısı Çocukları, Hindu
kültürünün mitolojisine de değinmektedir. Geceyarısı çocuklarının önemli
isimlerinden olan Saleem, Shiva ve Parvati, Hindu mitolojisinin en önemli
üç ilahı Brahma, Vishnu ve Shiva’ya denktir. Bu ilahların varlığı birbirine
bağlıdır. Birinin eksikliği durumunda, diğerleri varlıklarını sürdüremez.
Tıpkı Saleem’in bilgeliği, Shiva’nın savaşçı kişiliği ve Parvati’nin büyü
yeteneğinin birbirini tamamlaması gibi. Bu çerçevede çalışma, Saleem,
Shiva ve Parvati’nin Hindu tanrı ve tanrıçaları olan Brahma, Vishnu, Shiva
ve ek olarak Parvati ile olan benzerliğini incelemeyi amaçlamaktadır. |
tr |
dc.language.iso |
en |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Midnight’s Children |
tr |
dc.subject |
Salman Rushdie |
tr |
dc.subject |
Hindu Mythology |
tr |
dc.subject |
Similarity |
tr |
dc.subject |
Existence |
tr |
dc.subject |
Geceyarısı Çocukları |
tr |
dc.subject |
Salman Rushdie |
tr |
dc.subject |
Hindu Mitolojisi |
tr |
dc.subject |
Benzerlik |
tr |
dc.subject |
Varlık |
tr |
dc.title |
The midnight’s children: saleem, shiva, and parvati’s similarıties in Hindu mythology |
tr |
dc.title.alternative |
Geceyarısı çocukları saleem, shiva ve parvati'nin hindu mitolojisindeki benzerlikleri |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-2458-7435 |
tr |
dc.contributor.department |
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı |
tr |
dc.contributor.department |
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Edebiyat Fakültesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı |
tr |
dc.identifier.endpage |
96 |
tr |
dc.identifier.issue |
44 |
tr |
dc.identifier.startpage |
79 |
tr |
dc.identifier.volume |
16 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |