| dc.contributor.author | Kayahan, Zeliha | |
| dc.date.accessioned | 2024-01-04T06:28:01Z | |
| dc.date.available | 2024-01-04T06:28:01Z | |
| dc.date.issued | 2023 | |
| dc.identifier.issn | 1308–9196 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4778 | |
| dc.description.abstract | İnsanlık tarihine bakıldığında temel bir inanç ve kültür unsuru olan ağaç imgesine oldukça önem verildiğini görülmektedir. İnsanlığın oluşturduğu kültürel altyapının bir dışavurumu olarak destan, efsane ve mitoloji gibi alanlarda hayat ağacı ile ilgili kadim bilgilere ulaşmak mümkündür. Bu çalışma kapsamında, hayat ağacı kavramının anlamı ve dönemsel yorumlamaları için literatür taraması yöntemi kullanılmıştır. Sonrasında geçmişten günümüze hayat ağacı imgesinin farklı alanlardaki üretimleri incelenerek imgeye dair görsel ve düşünsel bir zemin oluşturulmuştur. Araştırmanın son bölümü, hayat ağacı temasından yola çıkarak günümüze bir aktarım yapılması bağlamında, sanatçı Zeliha Kayahan’ın özgün baskıresim çalışmalarına ayrılmıştır. Çalışmalarında baskıresim, kolaj, elle müdahale gibi farklı uygulama pratiklerini birlikte kullanan sanatçı, kendi duygusal ve düşünsel dünyasını hayat ağacı imgesi üzerinden yorumlamıştır. Araştırma, hayat ağacı konusunda yapılacak çalışmalara ilham verici bir kaynak oluşturmaktadır. | tr |
| dc.description.abstract | When we look at the history of humanity, it is seen that the tree image, which is a basic belief and culture element, is given great importance. As an expression of the cultural infrastructure created by humanity, it is possible to reach ancient information about the tree of life in fields such as epic, legend and mythology. Within the scope of this study, the literature review method was used for the meaning and periodic interpretations of the concept of the tree of life. Afterwards, the production of the tree of life image in different fields from the past to the present has been examined and a visual and intellectual ground has been created for the image. The last part of the research is devoted to the original printmaking works of the artist Zeliha Kayahan, in the context of making a transfer to the present day, starting from the theme of the tree of life. The artist, who uses different application practices such as printmaking, collage, and manual intervention in his works, has interpreted his emotional and intellectual world through the image of the tree of life. The research constitutes an inspiring source for studies on the tree of life. | tr |
| dc.language.iso | tr | tr |
| dc.publisher | Adıyaman Üniversitesi | tr |
| dc.subject | Sanat | tr |
| dc.subject | Baskıresim | tr |
| dc.subject | Ağaç | tr |
| dc.subject | Hayat Ağacı | tr |
| dc.subject | Art | tr |
| dc.subject | Printmaking | tr |
| dc.subject | Tree | tr |
| dc.subject | Tree of Life | tr |
| dc.title | Baskıresimde hayat ağacı imgesinin yeniden yorumlanması | tr |
| dc.title.alternative | Reinterpretation of the tree of life image in printmaking | tr |
| dc.type | Article | tr |
| dc.contributor.authorID | 0000-0001-9644-9715 | tr |
| dc.contributor.department | Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Temel Sanat Bilimleri Bölümü | tr |
| dc.identifier.endpage | 146 | tr |
| dc.identifier.issue | 44 | tr |
| dc.identifier.startpage | 123 | tr |
| dc.identifier.volume | 16 | tr |
| dc.source.title | Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | tr |