dc.contributor.author |
Kayahan, Zeliha |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-04T06:28:01Z |
|
dc.date.available |
2024-01-04T06:28:01Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4778 |
|
dc.description.abstract |
İnsanlık tarihine bakıldığında temel bir inanç ve kültür unsuru olan ağaç
imgesine oldukça önem verildiğini görülmektedir. İnsanlığın oluşturduğu
kültürel altyapının bir dışavurumu olarak destan, efsane ve mitoloji gibi
alanlarda hayat ağacı ile ilgili kadim bilgilere ulaşmak mümkündür. Bu
çalışma kapsamında, hayat ağacı kavramının anlamı ve dönemsel
yorumlamaları için literatür taraması yöntemi kullanılmıştır. Sonrasında
geçmişten günümüze hayat ağacı imgesinin farklı alanlardaki üretimleri
incelenerek imgeye dair görsel ve düşünsel bir zemin oluşturulmuştur.
Araştırmanın son bölümü, hayat ağacı temasından yola çıkarak günümüze
bir aktarım yapılması bağlamında, sanatçı Zeliha Kayahan’ın özgün
baskıresim çalışmalarına ayrılmıştır. Çalışmalarında baskıresim, kolaj, elle
müdahale gibi farklı uygulama pratiklerini birlikte kullanan sanatçı, kendi
duygusal ve düşünsel dünyasını hayat ağacı imgesi üzerinden
yorumlamıştır. Araştırma, hayat ağacı konusunda yapılacak çalışmalara
ilham verici bir kaynak oluşturmaktadır. |
tr |
dc.description.abstract |
When we look at the history of humanity, it is seen that the tree image,
which is a basic belief and culture element, is given great importance. As
an expression of the cultural infrastructure created by humanity, it is
possible to reach ancient information about the tree of life in fields such as
epic, legend and mythology. Within the scope of this study, the literature
review method was used for the meaning and periodic interpretations of
the concept of the tree of life. Afterwards, the production of the tree of life
image in different fields from the past to the present has been examined
and a visual and intellectual ground has been created for the image. The
last part of the research is devoted to the original printmaking works of the
artist Zeliha Kayahan, in the context of making a transfer to the present
day, starting from the theme of the tree of life. The artist, who uses
different application practices such as printmaking, collage, and manual
intervention in his works, has interpreted his emotional and intellectual
world through the image of the tree of life. The research constitutes an
inspiring source for studies on the tree of life. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Sanat |
tr |
dc.subject |
Baskıresim |
tr |
dc.subject |
Ağaç |
tr |
dc.subject |
Hayat Ağacı |
tr |
dc.subject |
Art |
tr |
dc.subject |
Printmaking |
tr |
dc.subject |
Tree |
tr |
dc.subject |
Tree of Life |
tr |
dc.title |
Baskıresimde hayat ağacı imgesinin yeniden yorumlanması |
tr |
dc.title.alternative |
Reinterpretation of the tree of life image in printmaking |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-9644-9715 |
tr |
dc.contributor.department |
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Temel Sanat Bilimleri Bölümü |
tr |
dc.identifier.endpage |
146 |
tr |
dc.identifier.issue |
44 |
tr |
dc.identifier.startpage |
123 |
tr |
dc.identifier.volume |
16 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |