| dc.contributor.author | Akçaoğlu, Zeliha | |
| dc.date.accessioned | 2023-10-25T06:09:06Z | |
| dc.date.available | 2023-10-25T06:09:06Z | |
| dc.date.issued | 2023 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4714 | |
| dc.description.abstract | Görsel Sanatlar eğitiminde önemli bir yeri olan çizim ve tasarım çalışmaları bireyin ifade araçlarının temelini oluşturmaktadır. Bireylerin, bilişsel ve duyusal alanda kazanımlarının yanı sıra eleştirel düşünme, sonuç çıkarma, özetleme ve soyutlama gibi becerilerin kazanılmasında da etkili olan sanat eğitimi ‘an’ da iletişim kurarak gerçekleşebilmektedir. Öğrencilerimizin verimli olabilmeleri için tüm dikkatlerini yaptıkları işe verebilmeleri, “an” ve “şimdiye” odaklanabilmeleri gerekmektedir. Kişinin toplumda işlev görebilmesi için davranışlarını ve duygularını düzenleyebilme becerisine yani öz denetime ihtiyacı vardır. Düzenli bir çalışma disiplini ile öz denetimi kuvvetlendirmek ve duyu organlarımızın etkileşimli çalışmasını sağlayabilmek temel amaç olmalıdır. Hızlı çizim ve resim çalışmaları, öğrencilerin beraberce bir bütünün parçası olduklarını ve birbirlerine motivasyon sağlayabildiklerini gösterebilmek için bir eğitim yöntemi olarak değerlendirilmelidir. Sorgulayan, eleştirel düşünebilen, özgüvenli ve dünyaya açık bireylerin yetişmesinde katkı sağlayacağı düşünülen, hızlı resim ve çizim yöntemi açıklanmaya çalışılmaktadır. | tr |
| dc.description.abstract | Drawing and design studies, which have an important place in Visual Arts education, from the basis of the individual's means of expression. Art education, which is effective in acquiring skills such as critical thinking, deducing, summarizing and abstracting, in addition to the cognitive and sensory acquisitions of individuals, can be realized by communicating in the 'moment'. In order for our students to be productive, they need to be able to focus all their full attention to the work they are doing and focus on the "moment" and the "now". In order for a person to function in society, they needs the ability to regulate their behaviors and emotions, that is, self-control. Strengthening self-control with a regular working discipline and enabling our sense organs to work interactively shoul be the main purpose. Quick drawing and painting exercises shoul be considered as an educational method to show that students are a part of a whole together and can provide motivation to each other. It has been tried to be explained with examples of fast painting and drawing methods, which is thouht to contribute to the growth of will contribute to the growth of inquiring, critical thinking, self-confident and open individuals. | tr |
| dc.language.iso | tr | tr |
| dc.publisher | Adıyaman Üniversitesi | tr |
| dc.subject | Sanat Eğitimi | tr |
| dc.subject | Çizim | tr |
| dc.subject | Resim | tr |
| dc.subject | Hız | tr |
| dc.subject | Öz Denetim | tr |
| dc.subject | Art Education | tr |
| dc.subject | Drawing | tr |
| dc.subject | Painting | tr |
| dc.subject | Speed | tr |
| dc.title | Görsel sanatlar eğitiminde hızlı çizim-resim yöntemi ve öz denetim | tr |
| dc.title.alternative | Fast drawing-painting method and self control in visual arts education | tr |
| dc.type | Article | tr |
| dc.contributor.authorID | 0000-0003-3738-2834 | tr |
| dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü | tr |
| dc.identifier.endpage | 355 | tr |
| dc.identifier.issue | 43 | tr |
| dc.identifier.startpage | 341 | tr |
| dc.identifier.volume | 16 | tr |
| dc.source.title | Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | tr |