dc.contributor.author |
Akçaoğlu, Zeliha |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-25T06:09:06Z |
|
dc.date.available |
2023-10-25T06:09:06Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4714 |
|
dc.description.abstract |
Görsel Sanatlar eğitiminde önemli bir yeri olan çizim ve tasarım
çalışmaları bireyin ifade araçlarının temelini oluşturmaktadır. Bireylerin,
bilişsel ve duyusal alanda kazanımlarının yanı sıra eleştirel düşünme,
sonuç çıkarma, özetleme ve soyutlama gibi becerilerin kazanılmasında da
etkili olan sanat eğitimi ‘an’ da iletişim kurarak gerçekleşebilmektedir.
Öğrencilerimizin verimli olabilmeleri için tüm dikkatlerini yaptıkları işe
verebilmeleri, “an” ve “şimdiye” odaklanabilmeleri gerekmektedir. Kişinin
toplumda işlev görebilmesi için davranışlarını ve duygularını
düzenleyebilme becerisine yani öz denetime ihtiyacı vardır. Düzenli bir
çalışma disiplini ile öz denetimi kuvvetlendirmek ve duyu organlarımızın
etkileşimli çalışmasını sağlayabilmek temel amaç olmalıdır. Hızlı çizim ve
resim çalışmaları, öğrencilerin beraberce bir bütünün parçası olduklarını
ve birbirlerine motivasyon sağlayabildiklerini gösterebilmek için bir eğitim
yöntemi olarak değerlendirilmelidir. Sorgulayan, eleştirel düşünebilen,
özgüvenli ve dünyaya açık bireylerin yetişmesinde katkı sağlayacağı
düşünülen, hızlı resim ve çizim yöntemi açıklanmaya çalışılmaktadır. |
tr |
dc.description.abstract |
Drawing and design studies, which have an important place in Visual Arts
education, from the basis of the individual's means of expression. Art
education, which is effective in acquiring skills such as critical thinking,
deducing, summarizing and abstracting, in addition to the cognitive and
sensory acquisitions of individuals, can be realized by communicating in
the 'moment'. In order for our students to be productive, they need to be
able to focus all their full attention to the work they are doing and focus
on the "moment" and the "now". In order for a person to function in
society, they needs the ability to regulate their behaviors and emotions,
that is, self-control. Strengthening self-control with a regular working
discipline and enabling our sense organs to work interactively shoul be
the main purpose. Quick drawing and painting exercises shoul be
considered as an educational method to show that students are a part of
a whole together and can provide motivation to each other. It has been
tried to be explained with examples of fast painting and drawing
methods, which is thouht to contribute to the growth of will contribute to
the growth of inquiring, critical thinking, self-confident and open
individuals. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Sanat Eğitimi |
tr |
dc.subject |
Çizim |
tr |
dc.subject |
Resim |
tr |
dc.subject |
Hız |
tr |
dc.subject |
Öz Denetim |
tr |
dc.subject |
Art Education |
tr |
dc.subject |
Drawing |
tr |
dc.subject |
Painting |
tr |
dc.subject |
Speed |
tr |
dc.title |
Görsel sanatlar eğitiminde hızlı çizim-resim yöntemi ve öz denetim |
tr |
dc.title.alternative |
Fast drawing-painting method and self control in visual arts education |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-3738-2834 |
tr |
dc.contributor.department |
Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü |
tr |
dc.identifier.endpage |
355 |
tr |
dc.identifier.issue |
43 |
tr |
dc.identifier.startpage |
341 |
tr |
dc.identifier.volume |
16 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |