dc.contributor.author |
Yıldırım, Öznur |
|
dc.contributor.author |
Tazeoğlu Filiz, Ferda |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-25T06:09:00Z |
|
dc.date.available |
2023-10-25T06:09:00Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4711 |
|
dc.description.abstract |
Sır, seramik sanatında ve endüstri alanında kullanılan malzemelerden
biridir. Ana malzemesi silisyum olan sır, seramik malzemenin yüzeyini
örterek yüzeyde camsı bir tabaka oluşturur. Sırın kullanımı sanat ve
endüstri alanında farklı amaçlara hizmet etmektedir. Endüstride seramik
ürünün yüzey özelliklerini optimize etmek için kullanılan sır, sanat alanında
daha çok yüzeye artistik bir değer katmak veya yüzeyi renklendirmek için
kullanılır. Sır teknolojilerinin gelişmesi çeşitli renk ve doku özelliklerine
sahip geniş bir sır yelpazesinin ortaya çıkmasına kaynak oluşturmuştur.
Sanat alanında krakle, kristal, aventürin, akıcı ve toplanmalı vb. sır çeşitleri
ticari bir ürün olarak geliştirilmekte ve sanatçılar tarafından uygulama
pratiğine dâhil edilmektedir. Tüm bunların yanı sıra günümüzde
sanatçıların kişisel ekseninde gelişen ve neredeyse formdan çok sırın ön
planda olduğu artistik uygulamalar ortaya çıkmaktadır. Literatürde bu
kullanımın teknik bir tanımlaması henüz olmasa da yapılan sanatçı
görüşmelerinde bu tür uygulamaların “yoğun sırlama” veya “sırla şekillendirme” olarak isimlendirildiği anlaşılmıştır. Bu araştırmada,
sanatsal üretim süreçlerinde kendi sırını geliştirip yoğun sırlama veya sırla
şekillendirme yapan sanatçılar ele alınmış ve bu yeni ifade biçiminin
kullanım potansiyeli değerlendirilmiştir. |
tr |
dc.description.abstract |
Glaze is one of the materials used in ceramic art and industry. The glaze,
the main material of which is silicium, covers of the ceramic material
surface and forms a glassy layer on the surface. Glaze, which is used in the
industry to optimize the surface properties of the ceramic product, is
mostly used in the field of art to add an artistic value to the surface or to
color the surface. The development of glaze technologies has led to the
emergence of a wide range of glazes with various color and texture
properties. In addition to all these, artistic practices that develop on the
personal axis of the artists and in which the glaze is at the forefront rather
than the form are emerging. Although there is no technical definition of
this usage in the literature, it has been understood that such applications
are called "extreme glazing" or "glaze shaping" in the artist interviews. In
this research, artists who develop their own glazes in their artistic
production processes and make intensive glazing or shaping with glaze are
discussed, and the potential for usage of this new form of expression is
evaluated. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Sır |
tr |
dc.subject |
Form |
tr |
dc.subject |
Seramik |
tr |
dc.subject |
Yoğun sırlama |
tr |
dc.subject |
Sırla şekillendirme |
tr |
dc.subject |
Glaze |
tr |
dc.subject |
Ceramic |
tr |
dc.subject |
Extreme glazing |
tr |
dc.subject |
Shaping with glaze |
tr |
dc.title |
Çağdaş seramik sanatında yeni bir ifade biçimi olarak yoğun sırlama ve sırla şekillendirme |
tr |
dc.title.alternative |
Extreme glazing and shaping with glaze as a new mean of expression in contemporary ceramic art |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-4140-8929 |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-3411-2575 |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik Bölümü |
tr |
dc.contributor.department |
Selçuk Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik Bölümü |
tr |
dc.identifier.endpage |
292 |
tr |
dc.identifier.issue |
43 |
tr |
dc.identifier.startpage |
272 |
tr |
dc.identifier.volume |
16 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |