dc.contributor.author |
Çınar, Semih |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-25T06:08:56Z |
|
dc.date.available |
2023-10-25T06:08:56Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4710 |
|
dc.description.abstract |
Sanat, yaşamdaki deneyimlerimizi doğrudan ve dolaylı yollardan
yansıttığımız bir araç olarak ele aldığımızda, değişen toplum yapılarının
etkisi ile yöntemlerinde ve algılama biçimlerinde de köklü değişiklikler
olmaktadır. Çağdaş yaşamın ortaya koyduğu yenilikler varlığını sanatın her
alanında yoğun bir biçimde hissettirmiştir. Bu değişimin sonucunda
kavramlarda farklı anlam ve tanımlamalara ihtiyaç duymuş ve tanım alanı
genişlemiştir. Bu kavramlardan biri de tecrittir. Tecrit, 21. yüzyılda
yorumlama biçimi açısından bakıldığında sanatta farklı ifade biçimleri ile
kendine yer bulmuştur. Savaşların, salgınların, rejimlerin bir sonucu olduğu
gibi detaya inildiğinde sosyal izolasyon, dışlanma ve yabancılaşma
kavramları ile yakından ilişki içerisindendir. Çağdaş sanatın yorumlama
biçimleri ile çok yönlü anlatım olanaklarına kavuşmuştur. Bu açıdan,
“sınırlandırılmış alan” ve “modern kölelik” kavramları tecrit imgesi
odağında ele alınarak çağdaş sanatın farklı disiplinlerinden örnekler
üzerinden incelenmiş, değişen tecrit imgesinin çağdaş toplum yapıları ile
oluşturduğu farklılıklar ortaya konulmaya çalışılmıştır. |
tr |
dc.description.abstract |
When we consider art as a tool through which we directly and indirectly
reflect our experiences in life, there are radical changes in its methods and
perceptions with the effect of changing social structures. The innovations
of contemporary life have made their presence felt intensely in every field
of art. As a result of this change, the concepts needed different meanings
and definitions and the definition area expanded. One of these concepts is
isolation. When isolation is considered in terms of interpretation in the 21st
century, it has found its place in art with different forms of expression. As
it is the result of wars, epidemics and regimes, it is closely related to the
concepts of social isolation, exclusion and alienation when it comes to
detail. With the interpretation forms of contemporary art, it has gained
versatile expression possibilities. In this respect, the concepts of "restricted
space" and "modern slavery" were handled with the focus of the image of
isolation and examined through examples from different disciplines of
contemporary art, and the differences between the changing image of
isolation and contemporary social structures were tried to be revealed. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
315 |
tr |
dc.subject |
Çağdaş sanat |
tr |
dc.subject |
Tecrit |
tr |
dc.subject |
Sınırlandırılmış alan |
tr |
dc.subject |
Modern kölelik |
tr |
dc.subject |
Contemporary art |
tr |
dc.subject |
Isolation |
tr |
dc.subject |
Restricted area |
tr |
dc.subject |
Modern slavery |
tr |
dc.title |
Çağdaş sanatta tecrit imgesi |
tr |
dc.title.alternative |
The image of isolation in contemporary art |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-5942-3241 |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü |
tr |
dc.identifier.endpage |
293 |
tr |
dc.identifier.issue |
43 |
tr |
dc.identifier.volume |
16 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |