Show simple item record

dc.contributor.author Çınar, Semih
dc.date.accessioned 2023-10-25T06:08:56Z
dc.date.available 2023-10-25T06:08:56Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4710
dc.description.abstract Sanat, yaşamdaki deneyimlerimizi doğrudan ve dolaylı yollardan yansıttığımız bir araç olarak ele aldığımızda, değişen toplum yapılarının etkisi ile yöntemlerinde ve algılama biçimlerinde de köklü değişiklikler olmaktadır. Çağdaş yaşamın ortaya koyduğu yenilikler varlığını sanatın her alanında yoğun bir biçimde hissettirmiştir. Bu değişimin sonucunda kavramlarda farklı anlam ve tanımlamalara ihtiyaç duymuş ve tanım alanı genişlemiştir. Bu kavramlardan biri de tecrittir. Tecrit, 21. yüzyılda yorumlama biçimi açısından bakıldığında sanatta farklı ifade biçimleri ile kendine yer bulmuştur. Savaşların, salgınların, rejimlerin bir sonucu olduğu gibi detaya inildiğinde sosyal izolasyon, dışlanma ve yabancılaşma kavramları ile yakından ilişki içerisindendir. Çağdaş sanatın yorumlama biçimleri ile çok yönlü anlatım olanaklarına kavuşmuştur. Bu açıdan, “sınırlandırılmış alan” ve “modern kölelik” kavramları tecrit imgesi odağında ele alınarak çağdaş sanatın farklı disiplinlerinden örnekler üzerinden incelenmiş, değişen tecrit imgesinin çağdaş toplum yapıları ile oluşturduğu farklılıklar ortaya konulmaya çalışılmıştır. tr
dc.description.abstract When we consider art as a tool through which we directly and indirectly reflect our experiences in life, there are radical changes in its methods and perceptions with the effect of changing social structures. The innovations of contemporary life have made their presence felt intensely in every field of art. As a result of this change, the concepts needed different meanings and definitions and the definition area expanded. One of these concepts is isolation. When isolation is considered in terms of interpretation in the 21st century, it has found its place in art with different forms of expression. As it is the result of wars, epidemics and regimes, it is closely related to the concepts of social isolation, exclusion and alienation when it comes to detail. With the interpretation forms of contemporary art, it has gained versatile expression possibilities. In this respect, the concepts of "restricted space" and "modern slavery" were handled with the focus of the image of isolation and examined through examples from different disciplines of contemporary art, and the differences between the changing image of isolation and contemporary social structures were tried to be revealed. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher 315 tr
dc.subject Çağdaş sanat tr
dc.subject Tecrit tr
dc.subject Sınırlandırılmış alan tr
dc.subject Modern kölelik tr
dc.subject Contemporary art tr
dc.subject Isolation tr
dc.subject Restricted area tr
dc.subject Modern slavery tr
dc.title Çağdaş sanatta tecrit imgesi tr
dc.title.alternative The image of isolation in contemporary art tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0001-5942-3241 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü tr
dc.identifier.endpage 293 tr
dc.identifier.issue 43 tr
dc.identifier.volume 16 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account