Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özden, Lütfi
dc.date.accessioned 2023-10-25T06:08:55Z
dc.date.available 2023-10-25T06:08:55Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4709
dc.description.abstract Çağdaş sanatta malzeme açısından sınırsız anlatım olanakları söz konusudur. İnsan bedenin malzeme olarak kullanımından doğanın kendi halindeki yaşam döngüsünün kayıtlarına kadar sanatsal üretimden söz edilebilmektedir. Yapıtın oluşumunda içerik ve bağlamla ilişkilendirilen ana kavram, malzemenin hikayesini öne çıkarabilmektedir. Bu çalışmada, sanatçının iş üretimi aşamasında bir malzeme olarak ele aldığı doğada ortaya çıkan tahribatlar bozulma kavramıyla ilişkili olarak değerlendirilmiştir. İlk bölümde birinci doğanın lehine bir yaklaşımla manzara ve doğa kavramlarının farklılığına dikkat çekilmiştir. Biyo kültürel yaşamın parçası olan insanın gezegene doğrudan ya da dolaylı yoldan olumsuz etkisinin sanat yapıtları üzerinden incelenmesi ise konunun ikinci ana bölümünü oluşturmaktadır. Son olarak ekolojik bozulmalara yönelik kaygı duyan sanatçıların doğada bir sağaltım, restorasyon yaklaşımıyla ürettikleri iyileştirici sanat eylemleri ve işlerine yer verilmiştir. Konunun akışı gereği mekan olarak doğa, bağlam olarak doğa, eklemlendiğimiz doğa ve insan çağı gibi kavramlar da yeryüzü ile ilişkimiz bağlamında yer verilen önemli kavramlardandır. tr
dc.description.abstract There are unlimited possibilities of expression in terms of materials in contemporary art. Artistic production can be mentioned from the use of the human body as a material to the records of the life cycle of nature in its own state. The main concept associated with the content and context in the formation of the work can highlight the story of the material. In this study, the destructions that occur in nature, which the artist treats as a material during the production stage, are evaluated in relation to the concept of deterioration. In the first part, the difference between the concepts of landscape and nature is emphasized with an approach in favor of first nature. The second main part of the subject is the examination of the direct or indirect negative impact of the human, who is a part of bio cultural life, on the planet through works of art. Finally, remedial art acts and works produced by artists who are concerned about ecological deterioration with a healing and restoration approach in nature are included. Concepts such as nature as space, nature as context, nature and human age with which we are articulated are also important concepts in the context of our relationship with the earth. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Çağdaş Sanat tr
dc.subject İnsanın Felaketleri tr
dc.subject Bozulma tr
dc.subject Ekolojik Bozulma tr
dc.subject Antroposen tr
dc.subject Contemporary Art tr
dc.subject Catastrophes of Human tr
dc.subject Deterioration tr
dc.subject Ecological Deterioration tr
dc.subject Anthropocene tr
dc.title Çağdaş sanatta bozulan doğa tr
dc.title.alternative Disruption in nature in contemporary art tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-5265-9777 tr
dc.contributor.department Düzce Üniversitesi, Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Resim Bölümü, tr
dc.identifier.endpage 271 tr
dc.identifier.issue 43 tr
dc.identifier.startpage 237 tr
dc.identifier.volume 16 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster