dc.contributor.author |
Özden, Lütfi |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-25T06:08:55Z |
|
dc.date.available |
2023-10-25T06:08:55Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4709 |
|
dc.description.abstract |
Çağdaş sanatta malzeme açısından sınırsız anlatım olanakları söz
konusudur. İnsan bedenin malzeme olarak kullanımından doğanın kendi
halindeki yaşam döngüsünün kayıtlarına kadar sanatsal üretimden söz
edilebilmektedir. Yapıtın oluşumunda içerik ve bağlamla ilişkilendirilen ana
kavram, malzemenin hikayesini öne çıkarabilmektedir. Bu çalışmada,
sanatçının iş üretimi aşamasında bir malzeme olarak ele aldığı doğada
ortaya
çıkan
tahribatlar
bozulma kavramıyla ilişkili olarak
değerlendirilmiştir. İlk bölümde birinci doğanın lehine bir yaklaşımla
manzara ve doğa kavramlarının farklılığına dikkat çekilmiştir. Biyo kültürel
yaşamın parçası olan insanın gezegene doğrudan ya da dolaylı yoldan
olumsuz etkisinin sanat yapıtları üzerinden incelenmesi ise konunun ikinci
ana bölümünü oluşturmaktadır. Son olarak ekolojik bozulmalara yönelik
kaygı duyan sanatçıların doğada bir sağaltım, restorasyon yaklaşımıyla
ürettikleri iyileştirici sanat eylemleri ve işlerine yer verilmiştir. Konunun
akışı gereği mekan olarak doğa, bağlam olarak doğa, eklemlendiğimiz
doğa ve insan çağı gibi kavramlar da yeryüzü ile ilişkimiz bağlamında yer
verilen önemli kavramlardandır. |
tr |
dc.description.abstract |
There are unlimited possibilities of expression in terms of materials in
contemporary art. Artistic production can be mentioned from the use of
the human body as a material to the records of the life cycle of nature in
its own state. The main concept associated with the content and context in
the formation of the work can highlight the story of the material. In this
study, the destructions that occur in nature, which the artist treats as a
material during the production stage, are evaluated in relation to the
concept of deterioration. In the first part, the difference between the
concepts of landscape and nature is emphasized with an approach in favor
of first nature. The second main part of the subject is the examination of
the direct or indirect negative impact of the human, who is a part of bio
cultural life, on the planet through works of art. Finally, remedial art acts
and works produced by artists who are concerned about ecological
deterioration with a healing and restoration approach in nature are
included. Concepts such as nature as space, nature as context, nature and
human age with which we are articulated are also important concepts in
the context of our relationship with the earth. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Çağdaş Sanat |
tr |
dc.subject |
İnsanın Felaketleri |
tr |
dc.subject |
Bozulma |
tr |
dc.subject |
Ekolojik Bozulma |
tr |
dc.subject |
Antroposen |
tr |
dc.subject |
Contemporary Art |
tr |
dc.subject |
Catastrophes of Human |
tr |
dc.subject |
Deterioration |
tr |
dc.subject |
Ecological Deterioration |
tr |
dc.subject |
Anthropocene |
tr |
dc.title |
Çağdaş sanatta bozulan doğa |
tr |
dc.title.alternative |
Disruption in nature in contemporary art |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-5265-9777 |
tr |
dc.contributor.department |
Düzce Üniversitesi, Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Resim Bölümü, |
tr |
dc.identifier.endpage |
271 |
tr |
dc.identifier.issue |
43 |
tr |
dc.identifier.startpage |
237 |
tr |
dc.identifier.volume |
16 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |