Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Klinik ortamlarda akademik ebelik ölçeği (KOAEÖ) Türkçe uyarlaması: Geçerlilik ve güvenilirlik çalışması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author İçke, Sibel
dc.contributor.author Çağan, Emine Serap
dc.contributor.author Genç, Rabia
dc.date.accessioned 2023-10-19T06:50:20Z
dc.date.available 2023-10-19T06:50:20Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.issn 2458-9176
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4661
dc.description.abstract Amaç: Klinik Ortamlarda Akademik Ebelik Ölçeği’nin Türkçe geçerlilik ve güvenilirlik çalışmasını yapmak ve ölçeğin Türkçe formunu kullanıma sunmaktır. Gereç ve yöntem: Metodolojik tipte bir araştırmadır. Araştırmada 163 ebelik öğrencisine ulaşılmış, veri toplama araçları olarak “Birey Tanıtım Formu” ve “Klinik Ortamlarda Akademik Ebelik Ölçeği” kullanılmıştır. Bulgular: Doğrulayıcı Faktör Analizi sonucuna göre ölçeğin yapısal denklem modelinin p=0.000 düzeyinde anlamlı ve ölçeği oluşturan 10 maddenin iki faktörlü ölçek yapısıyla ilişkili olduğu saptanmıştır. Ölçeğin Kuder Richardson-20 katsayısı 0,886 bulunmuştur ve güvenilir olduğu belirlenmiştir. En düşük faktör yük değeri 0,363, en yüksek değeri 0,732 olarak saptanmıştır. Sonuç: Ölçek ebelik öğrencilerinin, ebelerin akademik rolünün klinik öğrenme ve mesleki bilgi, beceri ve klinik yeterlilik gelişimine ilişkin algılarını ölçmede yüksek güvenilirlik ve geçerliliğe sahiptir. tr
dc.description.abstract Aim: To conduct the Turkish validity and reliability study of the Midwifery Academics in Clinical Environment Tool and to make Turkish version of the tool available. Materials and Methods: It’s a methodological type of research. In the research, 163 midwifery students were reached, and “Individual Identification Form” and “The Midwifery Academics In Clinical Environment Tool” were used as data collection tools. Results: According to the results of the Confirmatory Factor Analysis, it was determined that the structural equation model of the tool was significant at the p=0.000 level and that the 10 items constituting the tool were related to the tool structure with two factors. The Kuder Richardson-20 coefficient of the tool was found to be 0.886 and it was determined to be reliable. The lowest factor load value of the tool was 0.363, the highest value was 0.732. Conclusion: The tool has high reliability and validity in measuring midwifery students’ perceptions of the academic role of midwives on clinical learning and the development of professional knowledge, skills and clinical competence. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Akademik ebelik tr
dc.subject Geçerlilik tr
dc.subject Güvenilirlik tr
dc.subject Klinik tr
dc.subject Academic midwifery tr
dc.subject Validity tr
dc.subject Reliability tr
dc.subject Clinic tr
dc.title Klinik ortamlarda akademik ebelik ölçeği (KOAEÖ) Türkçe uyarlaması: Geçerlilik ve güvenilirlik çalışması tr
dc.title.alternative The Turkish adaptation of the midwifery academics in clinical environment (midACE) tool: Validity and reliability study tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-9580-3505 tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-3261-0431 tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-6762-0496 tr
dc.contributor.department Mardin Artuklu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, 47100, Mardin-Türkiye tr
dc.contributor.department Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, 04100, Ağrı-Türkiye tr
dc.contributor.department Ege Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, 35040, İzmir-Türkiye tr
dc.identifier.endpage 25 tr
dc.identifier.issue 1 tr
dc.identifier.startpage 17 tr
dc.identifier.volume 9 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster