Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Lambda kanatlı bir insansız hava aracının akış karakteristiklerinin sayısal olarak incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Soğukpınar, Hacı
dc.contributor.author Çağ, Serkan
dc.date.accessioned 2023-02-02T07:39:15Z
dc.date.available 2023-02-02T07:39:15Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.issn 2149-0309
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4465
dc.description.abstract Bu Çalışmada, kiriş uzunluğu c=210 mm, süpürme açısı Λ=51°, kalınlığı 3 mm ve rüzgar yönüne 58° açı ile eğimli hücum kenarına sahip lambda kanadının düşük hızlı aerodinamik performansı nümerik olarak incelenmiştir. Spalart-Allmaras türbülans modeli ile Reynolds Ortalama Navier Stokes (RANS) teorem denklemleri, kanat yüzeyi etrafındaki sıkıştırılamaz akış için 45°'lik bir hücum açısına kadar çözülmüş ve hesaplamalı akışkanlar dinamiği yaklaşımlarının simülasyon etkinliğini doğrulamak için deneysel verilerle karşılaştırılmıştır. Ön uç girdabının (LEV) gelişimi ve oluşumu, akışın yüzey ile etkileşimi, akış ayrımları ve stol dahil olmak üzere lambda kanadının aerodinamik performansı hakkında ayrıntılar incelenmiş ve tartışılmıştır. LEV oluşumu 5°'lik hücum açısında oluşmaya başlamış, 20°'lik eğimde hücum kenarı boyunca yarı yolda girdap kırılması gözlemlenmiş, son olarak hücum açısı 30° olduğunda, stol durumuna geçmiştir tr
dc.description.abstract In this paper, the low-speed aerodynamic performance of lambda wing with a chord length of c=210 mm and sweep angle of Λ =51°, thickness 3 mm, and beveled leading edges on the windward side with an angle of 58° is investigated numerically. Reynolds Average Navier Stokes (RANS) theorem equations with Spalart-Allmaras turbulence model were solved up to an angle of attack 45° for incompressible flow around the wing surface and, are compared to experiment to corralete simulation precision of computational fluid dynamic approaches. Detail about the aerodynamic performance of lambda wing including development and formation of the leading-edge vortex (LEV), the interaction of flow with the surface, flow separations, and stall are studied, presented, and discussed. LEV was started at 5°, vortex breakdown was observed at halfway along the leading edge at the angle of 20°, finally, by the time angle is 30°, bursting vortex gives a way to stall stage. tr
dc.language.iso en tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject LEV tr
dc.subject CFD tr
dc.subject Delta kanadı tr
dc.subject Lambda kanadı tr
dc.subject Delta wing tr
dc.subject Lambda wing tr
dc.title Lambda kanatlı bir insansız hava aracının akış karakteristiklerinin sayısal olarak incelenmesi tr
dc.title.alternative Numerical investigation of flow characteristics of a non-slender lambda wing unmanned aerial vehicle tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-9467-2005 tr
dc.contributor.authorID 0000-0003-1088-448X tr
dc.contributor.department Department of Electric and Energy, Vocational School, University of Adiyaman, Adiyaman 02040, Turkey tr
dc.contributor.department Department of Machinery and Metal Technology Vocational School, University of Adiyaman, Adiyaman 02040, Türkiye tr
dc.identifier.endpage 490 tr
dc.identifier.issue 18 tr
dc.identifier.startpage 481 tr
dc.identifier.volume 9 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster