Adiyaman University Repository

Özel bir ilköğretim okulu öğrencilerinde internet bağımlılığı ve ilişkili faktörler

Show simple item record

dc.contributor.author Kurt, Aydın
dc.contributor.author Aykaç, Binnaz Birci
dc.contributor.author Soylu, Gamze
dc.contributor.author Erşan, Etem Erdal
dc.date.accessioned 2023-02-02T07:37:42Z
dc.date.available 2023-02-02T07:37:42Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.issn 2458-9176
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4445
dc.description.abstract Amaç: Çalışmanın amacı okul öncesi ve ilköğretim öğrencilerinde internet bağımlılığı (İB) oranları ve ilişkili faktörleri tespit etmektir. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya özel bir ilköğretim okuluna kayıtlı 390 öğrenci dahil edildi. Öğrenci ve ebeveynlerin demografik, sosyo-ekonomik ve internet kullanımıyla ilgili verilerinin toplanması için bilgi formu kullanıldı. İB’yi değerlendirmede ebeveynlerin doldurduğu Aile-Çocuk İnternet Bağımlılığı Ölçeği (AÇİBÖ) kullanıldı. Verilerin istatistiksel analizi SPSS vers. 23.0 programıyla yapıldı. Bulgular: Ortalama AÇİBÖ puanı 14,472±13,557’dir. Problemli internet kullanımı oranı %5,1’dir. Regresyon analizinde, AÇİBÖ puanı ile yaş, erkek cinsiyet, ders dışı internette geçen sürenin fazla olması arasında pozitif ilişki olduğu gösterildi. Sonuç: Çocuk ve ergenlerde internet kullanımı son yıllarda çığ gibi artmaya devam etmektedir. İB riski yüksek olan çocuk ve ergenlerin korunması için hem ergenlere hem de ebeveynlere yönelik yapılandırılmış ve yaygınlaştırılmış eğitimler planlanmalıdır tr
dc.description.abstract Aim: This study is designed to determine the internet addiction (IA) rate and related factors among primary school students. Materials and Methods: 390 students were included in the study. Parent-Child Internet Addiction Scale (PCIAS) was used to asses IA. Scale and information forms were filled in by the parents. SPSS 23.0 was used for statistical analyses. Results: The mean PCIAS score was 14.472±13.557. Problematic internet use rate was 5.1%. PCIAS score was positively correlated with age, male gander and the time spent online outside of homework. Conclusion: Internet use among children and adolescants continues to increase like an avalanche in recent years. To protect children and adolescants, who were at high risk for IA, structured and generelised education programs both for adolescants and parents should be planned. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject İnternet bağımlılığı tr
dc.subject İlköğretim öğrencileri tr
dc.subject Okul öncesi öğrencileri tr
dc.subject İnternette oyun oynama bozukluğu tr
dc.subject İnternette video izleme tr
dc.subject Internet addiction tr
dc.subject Primary school students tr
dc.subject Pre-school students tr
dc.subject Internet gaming disorder tr
dc.subject Online video watching tr
dc.title Özel bir ilköğretim okulu öğrencilerinde internet bağımlılığı ve ilişkili faktörler tr
dc.title.alternative Internet addiction and associated factors in a special primary school students tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0001-7293-1646 tr
dc.contributor.authorID 0000-0003-1296-4619 tr
dc.contributor.authorID 0000-0001-6936-226X tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-7104-2908 tr
dc.contributor.department Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Psikiyatri Kliniği, 51100, Niğde-Türkiye tr
dc.contributor.department ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Niğde İlkokulu, 51100, Niğde-Türkiye tr
dc.contributor.department Hürriyet İlköğretim Okulu, 21080, Diyarbakır-Türkiye tr
dc.contributor.department Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı, 51240, Niğde-Türkiye tr
dc.identifier.endpage 210 tr
dc.identifier.issue 3 tr
dc.identifier.startpage 201 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account