Amaç: Çalışmanın amacı okul öncesi ve ilköğretim
öğrencilerinde internet bağımlılığı (İB) oranları ve
ilişkili faktörleri tespit etmektir.
Gereç ve Yöntem: Çalışmaya özel bir ilköğretim
okuluna kayıtlı 390 öğrenci dahil edildi. Öğrenci ve
ebeveynlerin demografik, sosyo-ekonomik ve internet
kullanımıyla ilgili verilerinin toplanması için bilgi
formu kullanıldı. İB’yi değerlendirmede ebeveynlerin
doldurduğu Aile-Çocuk İnternet Bağımlılığı Ölçeği
(AÇİBÖ) kullanıldı. Verilerin istatistiksel analizi SPSS
vers. 23.0 programıyla yapıldı.
Bulgular: Ortalama AÇİBÖ puanı 14,472±13,557’dir.
Problemli internet kullanımı oranı %5,1’dir. Regresyon
analizinde, AÇİBÖ puanı ile yaş, erkek cinsiyet, ders
dışı internette geçen sürenin fazla olması arasında
pozitif ilişki olduğu gösterildi.
Sonuç: Çocuk ve ergenlerde internet kullanımı son
yıllarda çığ gibi artmaya devam etmektedir. İB riski
yüksek olan çocuk ve ergenlerin korunması için hem
ergenlere hem de ebeveynlere yönelik yapılandırılmış
ve yaygınlaştırılmış eğitimler planlanmalıdır
Aim: This study is designed to determine the internet
addiction (IA) rate and related factors among primary
school students.
Materials and Methods: 390 students were included
in the study. Parent-Child Internet Addiction Scale
(PCIAS) was used to asses IA. Scale and information
forms were filled in by the parents. SPSS 23.0 was
used for statistical analyses.
Results: The mean PCIAS score was 14.472±13.557.
Problematic internet use rate was 5.1%. PCIAS score
was positively correlated with age, male gander and the
time spent online outside of homework.
Conclusion: Internet use among children and
adolescants continues to increase like an avalanche in
recent years. To protect children and adolescants, who
were at high risk for IA, structured and generelised
education programs both for adolescants and parents
should be planned.