dc.contributor.author |
Gündoğan, Selim |
|
dc.date.accessioned |
2023-01-27T08:25:59Z |
|
dc.date.available |
2023-01-27T08:25:59Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4413 |
|
dc.description.abstract |
Okul doyumu okul süreçlerinde öğrenciler için önemli bir faktördür. Bu
bağlamda bu çalışmada okul doyumuyla öznel iyi oluş arasındaki ilişkide
okul tükenmişliğinin aracı rolü incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini
200’i kız ve 180’ni erkek olmak üzere toplam 380 ortaokul öğrencisi
oluşturmuştur. Çalışmanın verileri çocuklar için kapsamlı okul doyumu
ölçeği, okul tükenmişliği ölçeği ve ergen öznel iyi oluş ölçeği ile
toplanmıştır. Verilerin analizinde korelasyon ve yapısal eşitlik modeli
(YEM) analizi kullanılmıştır. YEM analizi sonucunda okul doyumunun okul
tükenmişliğinin negatif, öznel iyi oluşunsa pozitif yönde bir yordayıcısı
olduğu bulunmuştur. Okul tükenmişliğiyse öznel iyi oluşun negatif yönde
bir yordayıcısı olarak bulunmuştur. Ayrıca okul doyumu ile öznel iyi oluş
arasındaki ilişkide okul tükenmişliğinin kısmi olarak aracı olduğu
bulunmuştur. |
tr |
dc.description.abstract |
School satisfaction is an important factor for students in school processes.
In this context, the mediating role of school burnout in the relationship
between school satisfaction and subjective well-being was examined in
this study. The sample of the study consisted of a total of 380 secondary
school students, 200 of whom were girls and 180 were boys. The data of
the study were collected with comprehensive school satisfaction scale for
children, school burnout scale and adolescent subjective well-being scale.
Correlation and structural equation model (SEM) analysis were used in
the analysis of the data. As a result of SEM analysis, it was found that
school satisfaction was a negative predictor of school burnout and a
positive predictor of subjective well-being. School burnout was found to
be a negative predictor of subjective well-being. In addition, it was found
that school burnout was partially mediated in the relationship between
school satisfaction and subjective well-being. The results of the study
were discussed in the light of the literature and suggestions were made. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Okul doyumu |
tr |
dc.subject |
Okul tükenmişliği |
tr |
dc.subject |
Öznel iyi oluş |
tr |
dc.subject |
Ortaokul öğrencisi |
tr |
dc.subject |
School satisfaction |
tr |
dc.subject |
School burnout |
tr |
dc.subject |
Subjective well-being |
tr |
dc.subject |
Secondary school student |
tr |
dc.title |
Okul Doyumu İle Öznel İyi Oluş Arasındaki İlişkide Okul Tükenmişliğinin Aracı Rolü |
tr |
dc.title.alternative |
The Mediating Role Of School Burnout in The Relationship Between School Satisfaction And Subjective Well-Being |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-7731-8728 |
tr |
dc.contributor.department |
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı, |
tr |
dc.identifier.endpage |
122 |
tr |
dc.identifier.issue |
42 |
tr |
dc.identifier.startpage |
92 |
tr |
dc.identifier.volume |
15 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |