Adiyaman University Repository

Okul Doyumu İle Öznel İyi Oluş Arasındaki İlişkide Okul Tükenmişliğinin Aracı Rolü

Show simple item record

dc.contributor.author Gündoğan, Selim
dc.date.accessioned 2023-01-27T08:25:59Z
dc.date.available 2023-01-27T08:25:59Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4413
dc.description.abstract Okul doyumu okul süreçlerinde öğrenciler için önemli bir faktördür. Bu bağlamda bu çalışmada okul doyumuyla öznel iyi oluş arasındaki ilişkide okul tükenmişliğinin aracı rolü incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini 200’i kız ve 180’ni erkek olmak üzere toplam 380 ortaokul öğrencisi oluşturmuştur. Çalışmanın verileri çocuklar için kapsamlı okul doyumu ölçeği, okul tükenmişliği ölçeği ve ergen öznel iyi oluş ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde korelasyon ve yapısal eşitlik modeli (YEM) analizi kullanılmıştır. YEM analizi sonucunda okul doyumunun okul tükenmişliğinin negatif, öznel iyi oluşunsa pozitif yönde bir yordayıcısı olduğu bulunmuştur. Okul tükenmişliğiyse öznel iyi oluşun negatif yönde bir yordayıcısı olarak bulunmuştur. Ayrıca okul doyumu ile öznel iyi oluş arasındaki ilişkide okul tükenmişliğinin kısmi olarak aracı olduğu bulunmuştur. tr
dc.description.abstract School satisfaction is an important factor for students in school processes. In this context, the mediating role of school burnout in the relationship between school satisfaction and subjective well-being was examined in this study. The sample of the study consisted of a total of 380 secondary school students, 200 of whom were girls and 180 were boys. The data of the study were collected with comprehensive school satisfaction scale for children, school burnout scale and adolescent subjective well-being scale. Correlation and structural equation model (SEM) analysis were used in the analysis of the data. As a result of SEM analysis, it was found that school satisfaction was a negative predictor of school burnout and a positive predictor of subjective well-being. School burnout was found to be a negative predictor of subjective well-being. In addition, it was found that school burnout was partially mediated in the relationship between school satisfaction and subjective well-being. The results of the study were discussed in the light of the literature and suggestions were made. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Okul doyumu tr
dc.subject Okul tükenmişliği tr
dc.subject Öznel iyi oluş tr
dc.subject Ortaokul öğrencisi tr
dc.subject School satisfaction tr
dc.subject School burnout tr
dc.subject Subjective well-being tr
dc.subject Secondary school student tr
dc.title Okul Doyumu İle Öznel İyi Oluş Arasındaki İlişkide Okul Tükenmişliğinin Aracı Rolü tr
dc.title.alternative The Mediating Role Of School Burnout in The Relationship Between School Satisfaction And Subjective Well-Being tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0001-7731-8728 tr
dc.contributor.department Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı, tr
dc.identifier.endpage 122 tr
dc.identifier.issue 42 tr
dc.identifier.startpage 92 tr
dc.identifier.volume 15 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account