Sürdürülebilir bir rekabet için dış müşteriler kadar iç müşteri olarak
nitelendirilebilecek çalışanların istek, ihtiyaç ve düşüncelerinin dikkate
alınması da önemli bir gereklilik olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu
düşünceden hareketle mevcut araştırmada iş tatmini üzerinde etkili
olabileceği değerlendirilen örgütün etik değerleri ve söz konusu etkide
marka imajı algısı aracı değişken olarak incelenmektedir. Bu kapsamda
uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bir mühendislik firmasının 147
çalışanının katılımıyla veri toplanmıştır. Elde edilen bulgular örgüt
tarafından benimsenen etik değerlerin, çalışanların iş tatmini düzeyleri
üzerinde etkili olduğunu ve bu etkide çalışanların marka imajı
konusundaki algılarının aracı etkiye sahip olduğunu göstermektedir.
Örgütün etik ilkeler ve değerler çerçevesinde hareket etmesi, çalışanların
işlerine ve örgütlerine karşı hissettikleri aidiyeti artırmakta ve bununla
birlikte çalışmaktan zevk almaları sonucunu doğurabilmektedir. Ayrıca
örgütlerin etik ilke ve değerler konusundaki hassasiyetleri arttıkça, marka
imajının çalışanların zihninde güç kazandığını ve böylece işlerinden
duydukları hazzın arttığını göstermektedir.
For a sustainable competition, it is an important requirement to consider
the expectations, needs and thoughts of the employees, who can be
described as internal customers as well as external customers. Based on
this idea in this study, the ethical values of the organization, which is
considered to be effective on job satisfaction, and the perception of brand
image in this effect are examined as mediating variables. In this context,
data were collected with the participation of 147 employees of an
engineering company operating at an international level. The findings
show that the ethical values adopted by the organization are effective on
the job satisfaction levels of the employees and the perceptions of the
employees about the brand image have a mediating effect in this effect.
The fact that the organization acts within the framework of ethical
principles and values increases the sense of belonging of the employees
towards their work and organization, and may result in them enjoying
working together. In addition, it shows that as the sensitivity of the
organizations on ethical principles and values increases, the brand image
gains strength in the minds of the employees and thus the pleasure they
feel from their work increases.