dc.contributor.author |
Şenol, Gamze |
|
dc.contributor.author |
Yıldırım, Sena Nur |
|
dc.contributor.author |
Güven, Samet |
|
dc.date.accessioned |
2023-01-27T08:25:52Z |
|
dc.date.available |
2023-01-27T08:25:52Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.issn |
1306-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4410 |
|
dc.description.abstract |
Sarah Kane’in toplumun karanlık geçmişini yansıtarak şiddet ve gücün
hikayesini anlattığı Phaedra’s Love adlı oyunu kaotik zamanda yazılmış
temel oyunlardan biri olarak tanımlanabilir. Yazar, Suratına Tiyatro adlı
tiyatro türünü kullanarak, okuyucularını toplumsal yolsuzluğa karşı
duyarlı kılar. Bu tür tiyatronun örneği olan oyunlar hayatın acı
gerçekleriyle seyircilerinin yüzleştiği bir atmosfer oluşturarak, insanlığın
en ilkel içgüdüsü olan şiddete hitap eder. Sarah Kane kendisini gerçekliği
gün yüzüne çıkardığı oyunlar üreterek önceki oyun yazarlarından farklı
kılar. Yazar ayrıca karakterlerine, sahip oldukları sorunlara odaklanmak
ve kendi seçimlerini yapmak gibi önemli görevler yükler. Ancak onların
seçimleri, şiddet, intihar ve tecavüz gibi sonuçları doğurur. Bu açıdan,
şiddet ve güç arasındaki ilişkiye odaklanan Foucault yaklaşımı ile
Phaedra’s Love oyununu incelemek mümkündür. Dolayısıyla, bu çalışma
Foucault yaklaşımına başvurarak Sarah Kane’in duygu yüklü oyunu
Phaedra’s Love’daki şiddet ve güç kavramlarını incelemeyi hedefler. |
tr |
dc.description.abstract |
Sarah Kane’s Phaedra’s Love can be described as a prominent play
written in a chaotic time since it narrates the story of violence and power
reflecting the dark background of society. She makes readers aware of
social corruption through the in-yer-face theatre. It addresses the most
primitive instinct of humanity (violence), to constitute an atmosphere in
which the audience faces grim realities of life. Sarah Kane distinguishes
herself from previous playwrights by presenting the realities. The writer
also assigns significant roles to the characters to deal with problems they
have, and they make their own choice by bringing about violence,
committing suicide, and rape. From this angle, it is possible to analyse
Phaedra’s Love from the Foucauldian approach concentrating on the
relationship between violence and power. Therefore, this study aims to
examine the concept of violence and power by applying the Foucauldian
approach in Sarah Kane’s sensational play, Phaedra’s Love. |
tr |
dc.language.iso |
en |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Michel Foucault |
tr |
dc.subject |
Sarah Kane |
tr |
dc.subject |
Phaedra’s Love |
tr |
dc.subject |
Şiddet |
tr |
dc.subject |
Güç |
tr |
dc.subject |
Phaedra’s Love |
tr |
dc.subject |
Violence |
tr |
dc.subject |
Power |
tr |
dc.title |
Sarah Kane’in Phaedra’s Love Adlı Oyununda Kazara Ölümler |
tr |
dc.title.alternative |
Accidental (!) Killings in Sarah Kane’s Phaedra’s Love |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-2342-9152 |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-6883-5109 |
tr |
dc.contributor.department |
Karabük Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sosyal Bilimler Alanı, İngiliz Dili ve Edebiyatı |
tr |
dc.identifier.endpage |
421 |
tr |
dc.identifier.issue |
42 |
tr |
dc.identifier.startpage |
407 |
tr |
dc.identifier.volume |
15 |
tr |