Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

“Dijital Yerli Öğrenciler”İn “Değerli” Kavramına Yönelik Algıları Ve “Kök Değerler” Açısından Analizi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tulum, Arzu Bozdağ
dc.contributor.author Kaya, Yaşar
dc.date.accessioned 2023-01-27T08:25:45Z
dc.date.available 2023-01-27T08:25:45Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.issn 1306-9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4407
dc.description.abstract Bu çalışmada, “Dijital Yerli” öğrencilerin değerli kavramına yönelik algılarının ne olduğunun ve bu algılarının kök değerler ile uyumlu olup olmadığının incelenmesi amaçlanmaktadır Araştırma Malatya ilinde ikamet eden ve “Dijital Yerli” niteliği taşıyan toplam 204 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma, karma araştırma yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Nicel yöntem olarak anket kullanılırken, nitel yöntemlerden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Ankette öğrencilerin, cinsiyet, yaş, aile gelir düzeyi gibi değişkenlerin yer aldığı demografik bilgi formu ve ayrıca “Size göre değerli olarak ifade edilebilecek beş şey nedir?” sorusu yer almaktadır. Anketten elde edilen veriler SPSS 25 kullanılarak değerlendirilmiştir. “Size göre değerli olarak ifade edilebilecek beş şey nedir?” sorusuna verilen cevapların analizinde ise içerik analizi yürütülmüş ve taşıdığı anlam özelliklerine göre kod ve kategoriler oluşturulmuştur. Katılımcıların “değerli” kavramına dair 63 farklı zihinsel imge ürettikleri ve bu zihinsel imgelerin 8 kategori altında toplandığı görülmüştür. Katılımcıların değerli olarak ifade ettikleri çağrışımların kök değerler olarak ifade edilen değerler ile kısmen örtüştüğü görülmüştür tr
dc.description.abstract In this study, it is aimed to examine the perceptions of “digital native” students towards the concept of value and whether these perceptions are compatible with the root values. The research was carried out with a total of 204 students residing in Malatya and having digital native characteristics. The research was carried out with the mixed research method. While the questionnaire was used as the quantitative method, the phenomenology pattern, one of the qualitative methods, was used. In the questionnaire, demographic information form including variables such as students' gender, age, family income level, and also "What are the five things that can be expressed as valuable according to you?" question is included. The data obtained from the questionnaire were evaluated using SPSS 25. “What are the five things that can be described as valuable to you?” In the analysis of the answers given to the question, content analysis was carried out and codes and categories were created according to the meaning features. It was seen that the participants produced 63 different mental images about the concept of "valuable" and these mental images were gathered under 8 categories. It has been observed that the associations expressed by the participants as valuable partially overlap with the values expressed as root values. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject “Dijital Yerli” öğrenci tr
dc.subject Sosyal değerler tr
dc.subject Sosyal ağlar tr
dc.subject Çağrışım tr
dc.subject “Digital Native” student tr
dc.subject Social values tr
dc.subject Social networks tr
dc.subject Connotation tr
dc.title “Dijital Yerli Öğrenciler”İn “Değerli” Kavramına Yönelik Algıları Ve “Kök Değerler” Açısından Analizi tr
dc.title.alternative The Perceptions Of “Digital Native Students” Regarding The Concept Of “Valuable” And Analysis in Terms Of “Root Values” tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0001-6925-0145 tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-8294-5432 tr
dc.contributor.department MEB tr
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji, Uygulamalı Sosyoloji tr
dc.identifier.endpage 193 tr
dc.identifier.issue 42 tr
dc.identifier.startpage 154 tr
dc.identifier.volume 15 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster