Bu çalışmada, “Dijital Yerli” öğrencilerin değerli kavramına yönelik
algılarının ne olduğunun ve bu algılarının kök değerler ile uyumlu olup
olmadığının incelenmesi amaçlanmaktadır
Araştırma Malatya ilinde ikamet eden ve “Dijital Yerli” niteliği taşıyan
toplam 204 öğrenci ile yürütülmüştür.
Araştırma, karma araştırma yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Nicel yöntem
olarak anket kullanılırken, nitel yöntemlerden fenomenoloji deseni
kullanılmıştır. Ankette öğrencilerin, cinsiyet, yaş, aile gelir düzeyi gibi
değişkenlerin yer aldığı demografik bilgi formu ve ayrıca “Size göre
değerli olarak ifade edilebilecek beş şey nedir?” sorusu yer almaktadır.
Anketten elde edilen veriler SPSS 25 kullanılarak değerlendirilmiştir. “Size
göre değerli olarak ifade edilebilecek beş şey nedir?” sorusuna verilen
cevapların analizinde ise içerik analizi yürütülmüş ve taşıdığı anlam
özelliklerine göre kod ve kategoriler oluşturulmuştur.
Katılımcıların “değerli” kavramına dair 63 farklı zihinsel imge ürettikleri ve
bu zihinsel imgelerin 8 kategori altında toplandığı görülmüştür.
Katılımcıların değerli olarak ifade ettikleri çağrışımların kök değerler
olarak ifade edilen değerler ile kısmen örtüştüğü görülmüştür
In this study, it is aimed to examine the perceptions of “digital native”
students towards the concept of value and whether these perceptions are
compatible with the root values.
The research was carried out with a total of 204 students residing in
Malatya and having digital native characteristics.
The research was carried out with the mixed research method. While the
questionnaire was used as the quantitative method, the phenomenology
pattern, one of the qualitative methods, was used. In the questionnaire,
demographic information form including variables such as students'
gender, age, family income level, and also "What are the five things that
can be expressed as valuable according to you?" question is included. The
data obtained from the questionnaire were evaluated using SPSS 25.
“What are the five things that can be described as valuable to you?” In
the analysis of the answers given to the question, content analysis was
carried out and codes and categories were created according to the
meaning features.
It was seen that the participants produced 63 different mental images
about the concept of "valuable" and these mental images were gathered
under 8 categories.
It has been observed that the associations expressed by the participants
as valuable partially overlap with the values expressed as root values.