dc.contributor.author |
Atış Akyol, Nevra |
|
dc.contributor.author |
Bozkır, Kübra |
|
dc.date.accessioned |
2023-01-27T08:25:42Z |
|
dc.date.available |
2023-01-27T08:25:42Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.issn |
1306-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4406 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı MEB tarafından okul öncesi eğitim kurumlarına
gönderilen El Ele Okul Öncesi Eğitime 1-2-3 kitaplarını öğretmen görüşleri
ve MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programındaki gelişim alanlarında yer
alan kazanımlar ve göstergelere göre incelemektir. Çalışmada doküman
analizi ve yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada
El Ele Okul Öncesi Eğitime kitapları incelenmiş ve 14 öğretmen ile görüşme
yapılmıştır. Yapılan doküman analizi sonucunda kitapların kazanımlar ve
göstergelere yer verme durumu incelenmiştir. Sonuç olarak kitaplardaki
göstergelerin programda yer alan toplam gösterge sayısına göre bilişsel
gelişim %44, motor gelişim %5.9, sosyal-duygusal gelişim %11, dil gelişimi
%5,5 olarak belirlenmiş ve özbakım becerilerine yönelik her hangi bir
göstergeye yer vermediği görülmüştür. Görüşmelerden elde edilen veriler
içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Görüşmelerde öğretmenlerin
bazıları okul öncesi eğitimde kullanılan kaynak kitapların taşıması gereken
bazı özellikleri belirtmişlerdir. Bunlar; kitapların tüm gelişim alanlarına
hitap etmesi, baskı kalitesinin iyi olması, kültürel özellikleri barındırması, aile katılım etkinliklerine yer vermesi, günlük yaşama ve teknolojik
gelişmelere uygun olmasıdır. Araştırmada kitapların güncellenmesi ve
geliştirilmesi gereken yanlarının olduğu sonucuna varılmıştır. |
tr |
dc.description.abstract |
This research aimsto examine “El Ele Okul Öncesi Eğitime 1-2-3” books sent
to preschool education institutions by the Ministry of National Education
according to the teachers' opinions and the gains and indicators in the
development areas of the MoNE 2013 Pre-School Education Program. As a
result of the document analysis, the gains and indicators of the books were
examined. As a result, according to the total number of indicators in the
program, the indicators in the books were determined as 44% for cognitive
development, 5.9% for motor development, 11% for social-emotional
development, and 5.5% for language development, and it was seen that
they did not include any indicators for self-care skills. The data obtained
from the interviews were analyzed with the content analysis technique. In
the interviews, some of the teachers stated some of the characteristics that
the resource books used in preschool education should have. These; books
address all areas of development, print quality is good, contain cultural
features, include family participation activities, and are suitable for daily
life and technological developments. In the research, it was concluded that
the book set has aspects that need to be updated and developed. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Okul öncesi eğitim |
tr |
dc.subject |
Materyal |
tr |
dc.subject |
Kazanımlar-göstergeler |
tr |
dc.subject |
Preschool education |
tr |
dc.subject |
Material |
tr |
dc.subject |
Learning gains |
tr |
dc.title |
“El Ele Okul Öncesi Eğitime” Kitaplarının İncelenmesi |
tr |
dc.title.alternative |
An Investigation Of "El Ele Okul Öncesi Eğitime” Books |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-4697-847X |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-3142-9833 |
tr |
dc.contributor.department |
Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı |
tr |
dc.contributor.department |
MEB |
tr |
dc.identifier.endpage |
91 |
tr |
dc.identifier.issue |
42 |
tr |
dc.identifier.startpage |
62 |
tr |
dc.identifier.volume |
15 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, |
tr |