dc.contributor.author |
Gerçek, Merve |
|
dc.date.accessioned |
2023-01-27T08:24:21Z |
|
dc.date.available |
2023-01-27T08:24:21Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4400 |
|
dc.description.abstract |
Çokuluslu işletmeler, işgücü piyasasındaki en nitelikli adaylar tarafından
tercih edilebilmek için işveren markası stratejisini izlemektedirler. Bu
stratejinin bir parçası olarak ücret ve yan haklar paketleri hem adayları
işletmeye çekebilmek hem de çalışanları elde tutmak için etkili bir araç
olarak kullanılmaktadır. Her yıl dünyanın en çok tercih edilen işverenlerini
belirlemek üzere yapılan araştırmalar, işveren markası anlayışına yön
vermektedir. Bu araştırmanın amacı 2020 yılı “Fortune100 En İyi İşyerleri
Raporu”nda yer alan 100 çokuluslu işletmenin ücret ve yan haklar
paketlerinin incelenmesidir. Bu amaçla, çokuluslu işletmelerin kurumsal
internet sitelerinde ücret ve yan haklar paketleri ile ilgili açıklamalar,
belge incelemesi yöntemi ile analiz edilmiştir. İçerik analizi sonucunda altı
tema oluşturulmuştur. Araştırmanın bulguları, çokuluslu işletmelerde en
fazla sunulan faydaların sağlık sigortası, ücretli izin, kariyer gelişimi
olanakları, finansal faydalar ve ebeveynlik izinleri olduğunu ortaya
koymuştur. Bu çalışmanın sonuçlarının, Türkiye’deki işletmelerin birer
işveren markası olma sürecinde, çalışanlara sunulan ücret ve ödül
paketlerinin hangi bileşenleri içereceğinin belirlenmesinde yol gösterici
olması beklenmektedir. |
tr |
dc.description.abstract |
Multinational enterprises follow the employer branding strategy in order
to be preferred by the most qualified candidates in the labor market. As
part of this strategy, compensation and rewards are used as an effective
tool both to attract candidates and to retain employees. The researches
conducted every year to determine the most preferred employers in the
world for understanding of employer branding. The purpose of this
research is to examine compensation and rewards of multinational
enterprises included in the 2020 “Fortune100 Best Workplaces”. For this
purpose, explanations about wage and benefits packages on corporate
websites of multinational enterprises were analyzed by document
analysis method. Six themes emerged as a result of the content analysis.
The findings of the study revealed that health insurance, paid leave,
career development opportunities, financial benefits and parental leaves
are the most offered benefits in multinational businesses. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
İşveren markası |
tr |
dc.subject |
Ücret |
tr |
dc.subject |
Ödül |
tr |
dc.subject |
Çokuluslu işletmeler |
tr |
dc.subject |
Fortune100 |
tr |
dc.subject |
Employer branding |
tr |
dc.subject |
Compensation |
tr |
dc.subject |
Wages |
tr |
dc.subject |
Rewards |
tr |
dc.subject |
Multinational enterprises |
tr |
dc.title |
İşveren Markası Stratejisi İzleyen Çokuluslu İşletmelerde Ücret Ve Ödüller: Fortune100 Örneği |
tr |
dc.title.alternative |
Compensation And Rewards in Multinational Enterprises Following Employer Branding Strategy: Fortune100 Case |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-7076-8192 |
tr |
dc.contributor.department |
Kocaeli Üniversitesi, Hereke Ömer İsmet Uzunyol MYO, Yönetim ve Organizasyon Bölümü |
tr |
dc.identifier.endpage |
672 |
tr |
dc.identifier.issue |
42 |
tr |
dc.identifier.startpage |
636 |
tr |
dc.identifier.volume |
15 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |