Adiyaman University Repository

İşveren Markası Stratejisi İzleyen Çokuluslu İşletmelerde Ücret Ve Ödüller: Fortune100 Örneği

Show simple item record

dc.contributor.author Gerçek, Merve
dc.date.accessioned 2023-01-27T08:24:21Z
dc.date.available 2023-01-27T08:24:21Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4400
dc.description.abstract Çokuluslu işletmeler, işgücü piyasasındaki en nitelikli adaylar tarafından tercih edilebilmek için işveren markası stratejisini izlemektedirler. Bu stratejinin bir parçası olarak ücret ve yan haklar paketleri hem adayları işletmeye çekebilmek hem de çalışanları elde tutmak için etkili bir araç olarak kullanılmaktadır. Her yıl dünyanın en çok tercih edilen işverenlerini belirlemek üzere yapılan araştırmalar, işveren markası anlayışına yön vermektedir. Bu araştırmanın amacı 2020 yılı “Fortune100 En İyi İşyerleri Raporu”nda yer alan 100 çokuluslu işletmenin ücret ve yan haklar paketlerinin incelenmesidir. Bu amaçla, çokuluslu işletmelerin kurumsal internet sitelerinde ücret ve yan haklar paketleri ile ilgili açıklamalar, belge incelemesi yöntemi ile analiz edilmiştir. İçerik analizi sonucunda altı tema oluşturulmuştur. Araştırmanın bulguları, çokuluslu işletmelerde en fazla sunulan faydaların sağlık sigortası, ücretli izin, kariyer gelişimi olanakları, finansal faydalar ve ebeveynlik izinleri olduğunu ortaya koymuştur. Bu çalışmanın sonuçlarının, Türkiye’deki işletmelerin birer işveren markası olma sürecinde, çalışanlara sunulan ücret ve ödül paketlerinin hangi bileşenleri içereceğinin belirlenmesinde yol gösterici olması beklenmektedir. tr
dc.description.abstract Multinational enterprises follow the employer branding strategy in order to be preferred by the most qualified candidates in the labor market. As part of this strategy, compensation and rewards are used as an effective tool both to attract candidates and to retain employees. The researches conducted every year to determine the most preferred employers in the world for understanding of employer branding. The purpose of this research is to examine compensation and rewards of multinational enterprises included in the 2020 “Fortune100 Best Workplaces”. For this purpose, explanations about wage and benefits packages on corporate websites of multinational enterprises were analyzed by document analysis method. Six themes emerged as a result of the content analysis. The findings of the study revealed that health insurance, paid leave, career development opportunities, financial benefits and parental leaves are the most offered benefits in multinational businesses. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject İşveren markası tr
dc.subject Ücret tr
dc.subject Ödül tr
dc.subject Çokuluslu işletmeler tr
dc.subject Fortune100 tr
dc.subject Employer branding tr
dc.subject Compensation tr
dc.subject Wages tr
dc.subject Rewards tr
dc.subject Multinational enterprises tr
dc.title İşveren Markası Stratejisi İzleyen Çokuluslu İşletmelerde Ücret Ve Ödüller: Fortune100 Örneği tr
dc.title.alternative Compensation And Rewards in Multinational Enterprises Following Employer Branding Strategy: Fortune100 Case tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-7076-8192 tr
dc.contributor.department Kocaeli Üniversitesi, Hereke Ömer İsmet Uzunyol MYO, Yönetim ve Organizasyon Bölümü tr
dc.identifier.endpage 672 tr
dc.identifier.issue 42 tr
dc.identifier.startpage 636 tr
dc.identifier.volume 15 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account