dc.contributor.author |
Kaya, Fatih |
|
dc.contributor.author |
Akpınar, Erdal |
|
dc.date.accessioned |
2023-01-27T08:24:14Z |
|
dc.date.available |
2023-01-27T08:24:14Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.issn |
1306-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4396 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı,"ilköğretim öğrencilerinin eşitlik değerine ilişkin tutumlarını belirlemektir." Araştırmada karma yöntem tasarımlarından biri olan açıklayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, nicel ve nitel süreçler için ayrı ayrı tespit edilmiştir. Araştırmanın evrenini, 2019-2020 öğretim yılında Malatya il merkezinde öğrenim gören ilköğretim öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemi ise bu evrenden basit seçkisiz örnekleme tekniği ile belirlenen 1249 öğrenciden oluşmaktadır. Bu kapsamda araştırmanın verileri 2019-2020 öğretim yılında Malatya il merkezinde öğrenim gören ilköğretim öğrencilerinden, 19.12 2019 tarihli Malatya Milli Eğitim Müdürlüğü'nün izni ile Aralık ayında elde edilmiştir. Araştırmanın nitel verileri, amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan maksimum çeşitlilik örneklemesi ile elde edilmiştir. Araştırmanın nicel verileri "Sosyal Bilgiler ile İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Dersi Değerlerine İlişkin Ortak Tutum Ölçeği," nitel verileri ise araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Görüşme formunda öğrencilere; ‘Eşitlik sizin için neyi ifade ediyor?’ sorusu
yöneltilmiştir. Nicel veriler betimsel ve çıkarımsal istatistiki yöntemlerle,
nitel veriler ise içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma
sonuçlarına göre, ilköğretim öğrencilerinin eşitlik değerine ilişkin
tutumları yüksek derecede olumlu olup; cinsiyet, ebeveyn eğitim durumu,
aile içi çocuk sırası ve kitap okuma durumu değişkenlerine göre anlamlı
farklılık göstermektedir. |
tr |
dc.description.abstract |
The aim of this study is to determine the attitudes of primary school
students towards the value of equality. In the research, explanatory
sequential design, which is one of the mixed method designs, was used.
The study group of the research was determined separately for the
quantitative and qualitative processes. The universe of the research
consists of primary school students studying in the city center of Malatya
in the 2019-2020 academic year. The sample consists of 1249 students
determined by simple random sampling technique from this population.
In this context, the data of the research were obtained from the primary
school students studying in the city center of Malatya in the 2019-2020
academic year, with the permission of the Malatya National Education
Directorate on 19.12 2019. The qualitative data of the research were
obtained with maximum variation sampling, which is one of the purposive
sampling methods. The quantitative data of the study were collected
through the "Common Attitude Scale Regarding Social Studies and
Human Rights, Citizenship and Democracy Lesson Values", and the
qualitative data were collected with a semi-structured interview form
prepared by the researcher. In the interview form, students; The question
“What does equality mean to you?” was asked. Quantitative data were
analyzed by descriptive and inferential statistical methods, and
qualitative data were analyzed by content analysis method. According to
the results of the research, primary school students' attitudes towards the
value of equality are highly positive; gender, parental education level,
family order of children and reading books differ significantly according to
variables. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Değerler eğitimi |
tr |
dc.subject |
Eşitlik |
tr |
dc.subject |
sosyal bilgiler |
tr |
dc.subject |
Values education |
tr |
dc.subject |
Equality |
tr |
dc.subject |
Social studies |
tr |
dc.title |
İlköğretim Öğrencilerinin Eşitlik Değerine İlişkin Tutumları |
tr |
dc.title.alternative |
Attitudes Of Primary School Students Towards The Value Of Equality |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-9011-8656 |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-5281-9785 |
tr |
dc.contributor.department |
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı |
tr |
dc.contributor.department |
Fen-Edebiyat Fakültesi, Coğrafya Bölümü, Bölgesel Coğrafya Anabilim Dalı |
tr |
dc.identifier.endpage |
30 |
tr |
dc.identifier.issue |
42 |
tr |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr |
dc.identifier.volume |
15 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, |
tr |