Adiyaman University Repository

İlköğretim Öğrencilerinin Eşitlik Değerine İlişkin Tutumları

Show simple item record

dc.contributor.author Kaya, Fatih
dc.contributor.author Akpınar, Erdal
dc.date.accessioned 2023-01-27T08:24:14Z
dc.date.available 2023-01-27T08:24:14Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.issn 1306-9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4396
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı,"ilköğretim öğrencilerinin eşitlik değerine ilişkin tutumlarını belirlemektir." Araştırmada karma yöntem tasarımlarından biri olan açıklayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, nicel ve nitel süreçler için ayrı ayrı tespit edilmiştir. Araştırmanın evrenini, 2019-2020 öğretim yılında Malatya il merkezinde öğrenim gören ilköğretim öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemi ise bu evrenden basit seçkisiz örnekleme tekniği ile belirlenen 1249 öğrenciden oluşmaktadır. Bu kapsamda araştırmanın verileri 2019-2020 öğretim yılında Malatya il merkezinde öğrenim gören ilköğretim öğrencilerinden, 19.12 2019 tarihli Malatya Milli Eğitim Müdürlüğü'nün izni ile Aralık ayında elde edilmiştir. Araştırmanın nitel verileri, amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan maksimum çeşitlilik örneklemesi ile elde edilmiştir. Araştırmanın nicel verileri "Sosyal Bilgiler ile İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Dersi Değerlerine İlişkin Ortak Tutum Ölçeği," nitel verileri ise araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Görüşme formunda öğrencilere; ‘Eşitlik sizin için neyi ifade ediyor?’ sorusu yöneltilmiştir. Nicel veriler betimsel ve çıkarımsal istatistiki yöntemlerle, nitel veriler ise içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, ilköğretim öğrencilerinin eşitlik değerine ilişkin tutumları yüksek derecede olumlu olup; cinsiyet, ebeveyn eğitim durumu, aile içi çocuk sırası ve kitap okuma durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermektedir. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to determine the attitudes of primary school students towards the value of equality. In the research, explanatory sequential design, which is one of the mixed method designs, was used. The study group of the research was determined separately for the quantitative and qualitative processes. The universe of the research consists of primary school students studying in the city center of Malatya in the 2019-2020 academic year. The sample consists of 1249 students determined by simple random sampling technique from this population. In this context, the data of the research were obtained from the primary school students studying in the city center of Malatya in the 2019-2020 academic year, with the permission of the Malatya National Education Directorate on 19.12 2019. The qualitative data of the research were obtained with maximum variation sampling, which is one of the purposive sampling methods. The quantitative data of the study were collected through the "Common Attitude Scale Regarding Social Studies and Human Rights, Citizenship and Democracy Lesson Values", and the qualitative data were collected with a semi-structured interview form prepared by the researcher. In the interview form, students; The question “What does equality mean to you?” was asked. Quantitative data were analyzed by descriptive and inferential statistical methods, and qualitative data were analyzed by content analysis method. According to the results of the research, primary school students' attitudes towards the value of equality are highly positive; gender, parental education level, family order of children and reading books differ significantly according to variables. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Değerler eğitimi tr
dc.subject Eşitlik tr
dc.subject sosyal bilgiler tr
dc.subject Values education tr
dc.subject Equality tr
dc.subject Social studies tr
dc.title İlköğretim Öğrencilerinin Eşitlik Değerine İlişkin Tutumları tr
dc.title.alternative Attitudes Of Primary School Students Towards The Value Of Equality tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-9011-8656 tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-5281-9785 tr
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı tr
dc.contributor.department Fen-Edebiyat Fakültesi, Coğrafya Bölümü, Bölgesel Coğrafya Anabilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 30 tr
dc.identifier.issue 42 tr
dc.identifier.startpage 1 tr
dc.identifier.volume 15 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account