Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Dijital Ebeveynlik Tutumu İle Çocukların Güvenli İnternet Kullanımları Arasındaki İlişki Üzerine Bir İnceleme

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kopuz, Tuba
dc.contributor.author Turgut, Yiğit Emrah
dc.contributor.author Seda, Aktı Aslan
dc.date.accessioned 2023-01-27T08:24:11Z
dc.date.available 2023-01-27T08:24:11Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.issn 1306-9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4395
dc.description.abstract Bu çalışmada dijital ebeveynlik tutumunun çeşitli değişkenlere göre incelenmesi ve çocukların güvenli internet kullanımı ile dijital ebeveynlik tutumu arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli ile yürütülmüştür. Çalışmaya Türkiye’nin farklı illerinde ortaokul düzeyinde öğrenim gören 487 çocuk ve bu çocukların ebeveynleri katılmıştır. Veri toplamak için Dijital Ebeveynlik Tutum Ölçeği, Güvenli Olmayan İnternet Kullanım Ölçeği ve EU Kids Online Anketi kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre dijital ebeveynlik tutumu ebeveyn cinsiyetine göre değişmemektedir. Ebeveynin eğitim düzeyi dijital ebeveynlik tutumunda farklılaşmaya sebep olmaktadır. Ebeveynin yaşı arttıkça dijital ebeveynlik tutumu azalmaktadır. Ebeveynin sahip olduğu dijital teknolojiler dijital ebeveynlik tutumunu pozitif yönde etkilemektedir. Dijital ebeveynlik tutumu ile çocuğun dijital ortamlarda sunulan fırsatlara erişimi birbirleri ile düşük düzeyde pozitif ilişki gösterirken, karşılaşacağı riskler arasında herhangi bir ilişki bulunamamıştır. tr
dc.description.abstract The purpose of the study is to examine the digital parenting attitude according to various variables and determine the relationship between children's safe internet use and the digital parenting attitude. In the study, the correlational survey model as one of the quantitative research models was used. The study includes 487 children studying at secondary education level in different provinces of Türkiye and their parents. The Digital Parenting Attitude Scale, The Unsafe Internet Usage Scale and The EU Kids Online Questionnaire were used to collect data in the study. According to the study results, the digital parenting attitude does not change according to the parent gender. Parent's education level causes differentiation in the digital parenting attitude. As the age of the parents increases, the digital parenting attitude decreases. The digital technologies owned by the parents positively affect the digital parenting attitude. While there is a low level of positive relationship between the digital parenting attitude and children's access to the opportunities offered by digital media, no relationship was found between the risks they will face. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Dijital ebeveynlik tr
dc.subject Tutum tr
dc.subject Güvenli internet tr
dc.subject Çocuk tr
dc.subject Digital parenting tr
dc.subject Attitude tr
dc.subject Safe internet tr
dc.subject Children tr
dc.title Dijital Ebeveynlik Tutumu İle Çocukların Güvenli İnternet Kullanımları Arasındaki İlişki Üzerine Bir İnceleme tr
dc.title.alternative An Investigation On The Relatıonshıp Between Dıgıtal Parentıng Attıtude And Chıldren’s Safe Internet Use tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0001-6418-4580 tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-6306-4090 tr
dc.contributor.authorID 0000-0001-9345-6194 tr
dc.contributor.department MEB tr
dc.contributor.department Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü tr
dc.contributor.department Fırat Üniversitesi, Karakoçan Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Bölümü tr
dc.identifier.endpage 153 tr
dc.identifier.issue 42 tr
dc.identifier.startpage 123 tr
dc.identifier.volume 15 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster