Bu çalışmada dijital ebeveynlik tutumunun çeşitli değişkenlere göre
incelenmesi ve çocukların güvenli internet kullanımı ile dijital ebeveynlik
tutumu arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma nicel
araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli ile yürütülmüştür.
Çalışmaya Türkiye’nin farklı illerinde ortaokul düzeyinde öğrenim gören
487 çocuk ve bu çocukların ebeveynleri katılmıştır. Veri toplamak için Dijital Ebeveynlik Tutum Ölçeği, Güvenli Olmayan İnternet Kullanım Ölçeği
ve EU Kids Online Anketi kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara
göre dijital ebeveynlik tutumu ebeveyn cinsiyetine göre değişmemektedir.
Ebeveynin eğitim düzeyi dijital ebeveynlik tutumunda farklılaşmaya sebep
olmaktadır. Ebeveynin yaşı arttıkça dijital ebeveynlik tutumu
azalmaktadır. Ebeveynin sahip olduğu dijital teknolojiler dijital ebeveynlik
tutumunu pozitif yönde etkilemektedir. Dijital ebeveynlik tutumu ile
çocuğun dijital ortamlarda sunulan fırsatlara erişimi birbirleri ile düşük
düzeyde pozitif ilişki gösterirken, karşılaşacağı riskler arasında herhangi
bir ilişki bulunamamıştır.
The purpose of the study is to examine the digital parenting attitude
according to various variables and determine the relationship between
children's safe internet use and the digital parenting attitude. In the
study, the correlational survey model as one of the quantitative research
models was used. The study includes 487 children studying at secondary
education level in different provinces of Türkiye and their parents. The
Digital Parenting Attitude Scale, The Unsafe Internet Usage Scale and The
EU Kids Online Questionnaire were used to collect data in the study.
According to the study results, the digital parenting attitude does not
change according to the parent gender. Parent's education level causes
differentiation in the digital parenting attitude. As the age of the parents
increases, the digital parenting attitude decreases. The digital
technologies owned by the parents positively affect the digital parenting
attitude. While there is a low level of positive relationship between the
digital parenting attitude and children's access to the opportunities
offered by digital media, no relationship was found between the risks
they will face.