Bu çalışmada gıda sanayi ürünlerinden domates salçası, etlik piliç, dondurulmuş gıda, malt ve bira, bisküvi, bitkisel yağ ve makarnanın piyasa yapıları incelenmiştir. Analizde anket sonuçlarıyla birlikte Devlet Planlama Teşkilatı ve İstanbul Sanayi Odası’nın yayınlarından yararlanılmıştır. Çeşitli yoğunlaşma ölçütlerine göre yapılan analize göre ürünlerden malt ve birada çok yüksek, diğer ürünlerde orta derecede yoğunlaşma saptanmıştır. Buna göre malt ve birada piyasa yapısı oligopol olarak saptanırken, analizi yapılan diğer ürünlerde tekelci rekabet yapısının olduğu anlaşılmıştır.
In this study the market structures of tomato pulp, poultry frozen food, melt and beer biscuit, vegetable oil and macoroni products of food industry are investigated. Istatistical data SPO and CII, and the firm survey are used to in the analysis. According to analysis made for various concentration measures, it has understood that very high concentration is in beer, medium concentration is in the other prodcuts. While market structure is found as oligoply in beer, the structure of competitive monopoly is found to be in the other products which has analysed.