Kadın ve erkeklerin biyolojik, sosyal, kültürel, fizyolojik ve duygusal
farklılıkları hayatlarının tüm alanlarına olduğu gibi restorana gittiklerinde
tercih ettikleri yemekler üzerinde de etkili olmaktadır. Bu çalışmada, kadın
ve erkeklerin restoranlarda yiyecekleri yemeklere karar verirken hangi
faktörlerden etkilendiklerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışma alan
araştırması olarak tasarlanmış ve veri toplama aracı olarak anket tekniği
kullanılmıştır. İstanbul sınırları içerisinde, ayda en az bir kez restorana
giden, 347 kadın ve 291 erkek kolayda örnekleme yöntemiyle çalışma
kapsamına çalınmıştır. Çalışma sonucunda kadınların restoranlarda yemek
tercihlerine etki eden faktörlerin sırasıyla Ürün Özellikleri, Kişisel ve
Finansal Özellikler ile Sosyal ve Zamansal Özellikler olduğu, erkeklerde ise
bu durumun Sosyal ve Zamansal Özellikler, Ürün Özellikleri ile Kişisel ve
Finansal Özellikler şeklinde sıralandığı bulunmuştur. Çalışma
sonuçlarından restoran yöneticilerine işletmelerinin pazar paylarını ve
gelirlerini arttırabilecek önerilerde bulunulmuştur.
Men and women show biological differences as well as social, cultural,
physiological and emotional differences. On the other hand, this
difference affects all areas of life of men and women, as well as the meals
they prefer when they eat restaurants. In this study, it is aimed to reveal
the factors affecting the food choice of men and women while deciding
what to eat in restaurants. The study was designed as a field study and
questionnaire technique was used as a data collection tool. Within the
borders of Istanbul, 347 women and 291 men, who eat restaurant at least
once a month and agree to participate in the study, were included in the
study by convenience sampling method. As a result of the study, it was
found that the factors affecting the food choice of women eat restaurants
were Product Characteristics, Personal and Financial Characteristics and
Social and Temporal Features, respectively, while for men, this situation
was listed as Social and Temporal Characteristics, Product Characteristics,
and Personal and Financial Characteristics. In addition, according to the
results of study. As a result of the study, give suggestions to increase the
market shares and revenues to restaurant managers.