Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Farklı branşlardaki öğretmen adaylarının okuma motivasyonlarının incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bozgün, Kayhan
dc.date.accessioned 2022-09-19T06:20:35Z
dc.date.available 2022-09-19T06:20:35Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/3597
dc.description.abstract Bu araştırma farklı branştaki öğretmen adaylarının okuma motivasyonlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Nicel araştırma yöntemlerinde tarama deseni ile gerçekleştirilen araştırmanın örneklemini uygun örnekleme yoluyla seçilen 463 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Yetişkin Okuma Motivasyonu Ölçeği ile demografik değişkenlerden oluşan Kişisel Bilgi Formundan yararlanılmıştır. Veri analizi Jamovi yazılımı kullanılarak incelenmiştir. Elde edilen bulgularda öğretmen adaylarının cinsiyetlerine göre herhangi bir değişim gözlenmezken; farklı branşlara ve sınıf düzeyine göre okuma motivasyonlarının anlamlı bir şekilde farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Bulgulardan elde edilen en çarpıcı sonuç bilimsel yayınları takip eden öğretmen adaylarının okuma motivasyonlarının tüm alt boyutlarda ve toplam puana göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Bu araştırma bulgularına dayanarak, öğretmen adaylarının okuma motivasyon düzeylerinin orta düzeyin üzerinde olduğu söylenebilir. Sonuç olarak öğretmen adaylarının okuma motivasyonları değişkenlik gösterebilmektedir. Araştırma bulgularının gelecekte araştırmacılar için önemli kaynak olacağı öngörülmektedir. Bilimsel yayınları takip eden öğretmen adaylarının yetiştirilmesi için eğitim fakültelerinde bu konuda yapılan çalışma sayılarının artırılması önerilmektedir. tr
dc.description.abstract This study aims to investigate the reading motivations of prospective teachers in different branches. The sample of the study, which was carried out with a survey design in quantitative research methods, consists of 463 prospective teachers selected by convenience sampling. Data analysis was analyzed using the Jamovi software. While no change was observed in the findings according to the gender of the prospective teachers; it has been determined that reading motivations differ significantly according to different branches and class levels. The most valuable result obtained from the findings was that the reading motivations of the prospective teachers who followed the scientific publications differed significantly in all sub-dimensions and according to the total score. Based on the findings of this research, it can be said that the reading motivation levels of the teacher candidates are above the medium level. As a result, reading motivations of prospective teachers may vary. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Okuma motivasyonu tr
dc.subject Öğretmen adayları tr
dc.subject Bilimsel yayınlar tr
dc.subject Farklı branş tr
dc.subject Reading motivation tr
dc.subject Prospective teachers tr
dc.subject Scientific publication tr
dc.subject Different branches tr
dc.title Farklı branşlardaki öğretmen adaylarının okuma motivasyonlarının incelenmesi tr
dc.title.alternative An investigation of reading motivation of prospective teachers in different branches tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0001-9239-2547 tr
dc.contributor.department Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü tr
dc.identifier.endpage 131 tr
dc.identifier.issue 41 tr
dc.identifier.startpage 108 tr
dc.identifier.volume 15 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster