Bu araştırma farklı branştaki öğretmen adaylarının okuma
motivasyonlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Nicel araştırma
yöntemlerinde tarama deseni ile gerçekleştirilen araştırmanın örneklemini
uygun örnekleme yoluyla seçilen 463 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Verilerin toplanmasında Yetişkin Okuma Motivasyonu Ölçeği ile
demografik değişkenlerden oluşan Kişisel Bilgi Formundan
yararlanılmıştır. Veri analizi Jamovi yazılımı kullanılarak incelenmiştir.
Elde edilen bulgularda öğretmen adaylarının cinsiyetlerine göre herhangi
bir değişim gözlenmezken; farklı branşlara ve sınıf düzeyine göre okuma
motivasyonlarının anlamlı bir şekilde farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
Bulgulardan elde edilen en çarpıcı sonuç bilimsel yayınları takip eden
öğretmen adaylarının okuma motivasyonlarının tüm alt boyutlarda ve
toplam puana göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Bu araştırma
bulgularına dayanarak, öğretmen adaylarının okuma motivasyon
düzeylerinin orta düzeyin üzerinde olduğu söylenebilir. Sonuç olarak
öğretmen adaylarının okuma motivasyonları değişkenlik gösterebilmektedir. Araştırma bulgularının gelecekte araştırmacılar için
önemli kaynak olacağı öngörülmektedir. Bilimsel yayınları takip eden
öğretmen adaylarının yetiştirilmesi için eğitim fakültelerinde bu konuda
yapılan çalışma sayılarının artırılması önerilmektedir.
This study aims to investigate the reading motivations of prospective
teachers in different branches. The sample of the study, which was
carried out with a survey design in quantitative research methods,
consists of 463 prospective teachers selected by convenience sampling.
Data analysis was analyzed using the Jamovi software. While no change
was observed in the findings according to the gender of the prospective
teachers; it has been determined that reading motivations differ
significantly according to different branches and class levels. The most
valuable result obtained from the findings was that the reading
motivations of the prospective teachers who followed the scientific
publications differed significantly in all sub-dimensions and according to
the total score. Based on the findings of this research, it can be said that
the reading motivation levels of the teacher candidates are above the
medium level. As a result, reading motivations of prospective teachers
may vary.