| dc.contributor.author | Aydemir, Filiz | |
| dc.date.accessioned | 2022-09-19T06:20:30Z | |
| dc.date.available | 2022-09-19T06:20:30Z | |
| dc.date.issued | 2022 | |
| dc.identifier.issn | 1308–9196 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/3594 | |
| dc.description.abstract | Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle ve yaygınlaşmasına paralel olarak “dijital oyun” kavramı ortaya çıkmıştır. Teknolojiye erişimin kolaylaşmasıyla birlikte dijital oyunların çocuklar arasında popülerliği artmaktadır. Dijital oyunlar, konsol oyunları, PC oyunları ve çevrim içi (online) oyunlar olarak farklı şekillerde karşımıza çıkmaktadır. Bunların yanı sıra dijital oyunların cep telefonu ve tablet gibi taşınabilir teknolojiler ile de oynandığı görülmektedir. Bu gelişmeler ile birlikte çocukların oyun araç gereçleri, oyun oynama alışkanlıkları ve oyun algıları da değişim göstermiştir. Bu sebeple dijital oyunlar çocuklar üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Çocukların ilgisini çeken bu oyunlar, yararları kadar tehlikeleri ve sorunları da beraberinde getirmektedir. Bu nedenle dijital oyunların çocuklar üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerinin sorgulanması gerekliliği ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada dijital oyunların tanımı, türleri, dijital oyunların erken çocukluk dönemindeki çocuklar üzerindeki etkileri ele alınmıştır. Buna yönelik yapılan araştırmalar elde edilmiş, çeşitli kaynaklarda yayınlanmış araştırmalar incelenerek literatür taraması yapılmıştır. | tr |
| dc.description.abstract | Nowadays, alongside the development and widespread use of technology, the concept of the "digital game" has emerged. With easier access to technology, the popularity of digital games among children is increasing. Digital games appear in various forms such as console games, PC games, and online games. Besides these, it is seen that digital games are also played with portable technologies such as mobile phones and tablets. With these developments, children's play equipment, play habits and play perceptions have also changed. Hence, digital games have an important effect on children. These games, which attract children's attention, alongside their benefits, bring certain dangers and problems as well. Therefore, questioning the positive and negative effects of digital games on children has also emerged. The definition and types of digital games, the effects that digital games have on children in early childhood were discussed in this study. Studies on this subject have been obtained and a literature review has been made by examining the studies published in various sources. | tr |
| dc.language.iso | en | tr |
| dc.publisher | Adıyaman Üniversitesi | tr |
| dc.subject | Çocuk | tr |
| dc.subject | Oyun | tr |
| dc.subject | Dijital oyun | tr |
| dc.subject | Child | tr |
| dc.subject | Game | tr |
| dc.subject | Digital game | tr |
| dc.title | Dijital oyunlar ve çocuklar üzerindeki etkileri | tr |
| dc.title.alternative | Digital games and their effects on children | tr |
| dc.type | Article | tr |
| dc.contributor.authorID | 0000-0002-5996-9153 | tr |
| dc.contributor.department | Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü | tr |
| dc.identifier.endpage | 69 | tr |
| dc.identifier.issue | 41 | tr |
| dc.identifier.startpage | 40 | tr |
| dc.identifier.volume | 15 | tr |
| dc.source.title | Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | tr |