Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Bireysel emzirme eğitiminin emzirme davranışlarına ve geleneksel uygulamalara etkisi: Randomize kontrollü çalışma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Durmaz, Ayşegül
dc.contributor.author Sezici, Emel
dc.date.accessioned 2022-09-19T06:19:38Z
dc.date.available 2022-09-19T06:19:38Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.issn 2458-9176
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/3590
dc.description.abstract Amaç: Bu çalışma, bireysel emzirme eğitiminin emzirme davranışlarına ve geleneksel uygulamalara etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Gereç ve Yöntem: Araştırma randomize kontrollü çalışma olarak tasarlandı. Araştırma Türkiye’nin Kütahya ilindeki aile sağlığı merkezlerinde gerçekleştirilmiştir. Eğitim grubunda 152 ve kontrol grubunda 152 olmak üzere toplam 304 anne çalışmaya dahil edilmiştir. Ki-Kare, Mann-Whitney U, Kruskal Wallis ve Multinominal lojistik regresyon testleri yapılmıştır. Bulgular: Eğitim sonrasında müdahale grubundaki annelerde emzirme süresi ve sayısı yeterli olanların, doğru pozisyonda emzirenlerin, emzirme sorunu yaşamayanların, memeyi doğru tutan bebeklerin oranı kontrol grubundakilerden önemli düzeyde yüksektir (p<0,05). Sonuç: Bireysel emzirme eğitimi, emzirme davranışlarını iyileştirmede ve zararlı geleneksel uygulamaları azaltmada etkilidir. tr
dc.description.abstract Aim: This study aims to determine the effect of individual breastfeeding training on breastfeeding behaviors and traditional practices. Materials and Methods: The research was of randomized controlled design. The study was conducted at the family health centers in Kütahya, Turkey. A total of 304 mothers were recruited into the study, 152 in the intervention group and 152 in the control group. The Chi-Square Test, Mann-Whitney U Test and Kruskal Wallis Test and Multinomial logistic regression were performed. Results: After the training, the rates of the mothers whose breastfeeding duration and frequency were sufficient, who breastfed their babies in the correct position, who did not have any breastfeeding problems, and whose babies latched onto the breast correctly were significantly higher in the training group than were the rates of the mothers in the control group (p<0.05). Conclusion: The individual breastfeeding training had an implication in improving breastfeeding behaviors and reduced harmful traditional practices. tr
dc.language.iso en tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Emzirme tr
dc.subject Eğitim tr
dc.subject Davranış tr
dc.subject Uygulamalar tr
dc.subject Breastfeeding tr
dc.subject Training tr
dc.subject Behavior tr
dc.subject Practices tr
dc.title Bireysel emzirme eğitiminin emzirme davranışlarına ve geleneksel uygulamalara etkisi: Randomize kontrollü çalışma tr
dc.title.alternative The effect of individual breastfeeding training on breastfeeding behaviors and traditional practices: A randomized controlled trial tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-3092-8841 tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-6325-6607 tr
dc.contributor.department Kütahya University of Health Sciences, Faculty of Health Sciences, Department of Midwifery, 43100, Kütahya-Turkey tr
dc.contributor.department Kütahya University of Health Sciences, Faculty of Health Sciences, Department of Nursing, Department of Child Health and Diseases Nursing, 43100, Kütahya-Turkey tr
dc.identifier.endpage 115 tr
dc.identifier.issue 2 tr
dc.identifier.startpage 106 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster