Tüketicilerde oluşan beklenti ve hassasiyetler, son yıllarda popülerlik
kazanan finansal destek pazarlamasına yönelik yeni bir anlayışın ortaya
çıkmasına neden olmuştur. Finansal açıdan “elbirliği sistemi” veya “tasarrufa
dayalı faizsiz finansal sitem” olarak tanımlanmakta olan bu anlayışı,
pazarlama açısından ise “katılımlı pazarlama anlayışı veya sitemi” olarak
değerlendirmek mümkündür. Bu pazarlama anlayışı, işletmeler tarafından
tamamen hizmet pazarlaması anlayışına dayalı olarak yürütülmektedir. Bu
çalışmanın amacı, katılımlı pazarlama olarak adlandırılabilen, finansal
açıdan ise elbirliği veya tasarrufa dayalı faizsiz finansal sitem olarak
adlandırılan sistemin pazarlama bakış açısı ile ne olduğunu ortaya koymaktır.
Çalışma sonucunda, hizmetin faizsiz olarak yürütülmesi, tüketiciye ek bir
maliyet yüklememesi ve taksitlerin tüketicinin ödeme gücüne göre
belirlenmesi bu pazarlama anlayışının başarısındaki sebepler olarak
değerlendirilmiştir.
Expectations and sensitivities of consumers have caused a new approach in
marketing financial support, which has become more popular in the recent
years, has arisen. This approach which is financially defined as "the
cooperation system" or "the savings-based interest-free financial system",
can be considered in marketing respect as "participatory marketing
approach or system". This marketing approach is implemented by
enterprises completely based on service marketing approach. The purpose of
this study is to present what this system which can be called in marketing
respect as participatory marketing and financially as cooperation or savings based interest-free financial system, is through a marketing perspective. As
a result of the study, execution of the system through an interest-free basis,
not exposing consumers any additional burden and determining installments
in accordance with the solvency of consumers are considered as the grounds
for the success of this marketing approach.