dc.contributor.author |
Şeker, Arzu |
|
dc.date.accessioned |
2022-09-19T06:19:20Z |
|
dc.date.available |
2022-09-19T06:19:20Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/3585 |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde kitle iletişim araçlarının gelişmesi, insanların sosyal ağlarda
çok fazla zaman geçirmesine neden olurken, bir tür psikolojik kaygı olan
ve FoMO (Fear of Missing Out) denilen kaçırma korkusunun artmasına
veya oluşmasına da yol açmıştır. Bu korku, doğrudan veya dolaylı olarak
insan davranışını etkilemektedir. Pazarlama dünyası ise, FoMO’nun satın
alma davranışlarına olan etkilerini incelemeye başlamıştır. Bu çalışmada
FoMO’ya sahip olan bireylerde, bu kaygıyı harekete geçiren ya da arttıran
etkenlerin ve satın alma davranışlarına etkilerinin saptanması nitel
yöntemle araştırılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak 41
katılımcı ile yüz yüze görüşülmüş, FoMO ölçeğindeki sorular yöneltilerek
aralarından FoMO’ya sahip olduğu saptanan 30 katılımcıyla
derinlemesine mülakat gerçekleştirilmiştir. Betimsel olarak analiz edilen
verilerden ait olma ihtiyacı, gösterişçi tüketim ve kıtlık algısı gibi belirgin
temalar ortaya çıkmıştır. Bu temaların, bireylerde FoMO’yu artırdığı veya
tetiklediği ve satın alma niyetlerini olumlu yönde etkilediği anlaşılmıştır.
İşletmelerin de satışlarını artırmak için hedef kitlelerine iletmek istediği
pazarlama mesajlarını, bu olguları dikkate alarak gerçekleştirmesi
gerektiği önerilmektedir. |
tr |
dc.description.abstract |
Today, the development of mass media has caused people to spend a
lot of time on social networks, while it has also led to an increase or
formation of the fear of missing, which is a kind of psychological
anxiety called FoMO (Fear of Missing Out). This fear directly or
indirectly affects human behavior.The marketing world has begun to
examine the effects of FoMO on purchasing behaviors. In this study,
the determination of the factors that activate or increase this anxiety
and their effects on purchasing behaviors in individuals with FoMO
have been investigated with a qualitative method. It has been
interviewed with 41 participants face-to-face by using the purposive
sampling method and in-depth interviews were conducted with 30
participants who were determined to have FoMO by asking questions
on the FoMO scale. Certain themes such as the need to belong,
conspicuous consumption and the perception of scarcity emerged
from the data analyzed descriptively.It has been understood that
these themes increase or trigger FoMO in individuals and positively
affect their purchase intentions.It is thought and recommended that
businesses should carry out the marketing messages they want to
convey to their target audiences in order to increase their sales,
taking these facts into account. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
FoMO (Fear of Missing Out) |
tr |
dc.subject |
Ait Olma İhtiyacı |
tr |
dc.subject |
Gösterişçi Tüketim |
tr |
dc.subject |
Kıtlık Algısı |
tr |
dc.subject |
Satın Alma Davranışı |
tr |
dc.subject |
Need for Belonging |
tr |
dc.subject |
Conspicuous Consumption |
tr |
dc.subject |
Perception of Scarcity |
tr |
dc.subject |
Purchase Behavior |
tr |
dc.title |
Tüketicilerde fomo’yu (fear of mıssıng out) tetikleyen faktörler ve satın alma davranışlarına etkisi |
tr |
dc.title.alternative |
Factors triggering fear of missing out in consumers and their effects on purchasing behavior |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-3179-5956 |
tr |
dc.contributor.department |
Batman Üniversitesi, Sosyal Bilimler MYO, Finans Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü |
tr |
dc.identifier.endpage |
206 |
tr |
dc.identifier.startpage |
172 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |