Adiyaman University Repository

Tüketicilerde fomo’yu (fear of mıssıng out) tetikleyen faktörler ve satın alma davranışlarına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Şeker, Arzu
dc.date.accessioned 2022-09-19T06:19:20Z
dc.date.available 2022-09-19T06:19:20Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/3585
dc.description.abstract Günümüzde kitle iletişim araçlarının gelişmesi, insanların sosyal ağlarda çok fazla zaman geçirmesine neden olurken, bir tür psikolojik kaygı olan ve FoMO (Fear of Missing Out) denilen kaçırma korkusunun artmasına veya oluşmasına da yol açmıştır. Bu korku, doğrudan veya dolaylı olarak insan davranışını etkilemektedir. Pazarlama dünyası ise, FoMO’nun satın alma davranışlarına olan etkilerini incelemeye başlamıştır. Bu çalışmada FoMO’ya sahip olan bireylerde, bu kaygıyı harekete geçiren ya da arttıran etkenlerin ve satın alma davranışlarına etkilerinin saptanması nitel yöntemle araştırılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak 41 katılımcı ile yüz yüze görüşülmüş, FoMO ölçeğindeki sorular yöneltilerek aralarından FoMO’ya sahip olduğu saptanan 30 katılımcıyla derinlemesine mülakat gerçekleştirilmiştir. Betimsel olarak analiz edilen verilerden ait olma ihtiyacı, gösterişçi tüketim ve kıtlık algısı gibi belirgin temalar ortaya çıkmıştır. Bu temaların, bireylerde FoMO’yu artırdığı veya tetiklediği ve satın alma niyetlerini olumlu yönde etkilediği anlaşılmıştır. İşletmelerin de satışlarını artırmak için hedef kitlelerine iletmek istediği pazarlama mesajlarını, bu olguları dikkate alarak gerçekleştirmesi gerektiği önerilmektedir. tr
dc.description.abstract Today, the development of mass media has caused people to spend a lot of time on social networks, while it has also led to an increase or formation of the fear of missing, which is a kind of psychological anxiety called FoMO (Fear of Missing Out). This fear directly or indirectly affects human behavior.The marketing world has begun to examine the effects of FoMO on purchasing behaviors. In this study, the determination of the factors that activate or increase this anxiety and their effects on purchasing behaviors in individuals with FoMO have been investigated with a qualitative method. It has been interviewed with 41 participants face-to-face by using the purposive sampling method and in-depth interviews were conducted with 30 participants who were determined to have FoMO by asking questions on the FoMO scale. Certain themes such as the need to belong, conspicuous consumption and the perception of scarcity emerged from the data analyzed descriptively.It has been understood that these themes increase or trigger FoMO in individuals and positively affect their purchase intentions.It is thought and recommended that businesses should carry out the marketing messages they want to convey to their target audiences in order to increase their sales, taking these facts into account. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject FoMO (Fear of Missing Out) tr
dc.subject Ait Olma İhtiyacı tr
dc.subject Gösterişçi Tüketim tr
dc.subject Kıtlık Algısı tr
dc.subject Satın Alma Davranışı tr
dc.subject Need for Belonging tr
dc.subject Conspicuous Consumption tr
dc.subject Perception of Scarcity tr
dc.subject Purchase Behavior tr
dc.title Tüketicilerde fomo’yu (fear of mıssıng out) tetikleyen faktörler ve satın alma davranışlarına etkisi tr
dc.title.alternative Factors triggering fear of missing out in consumers and their effects on purchasing behavior tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-3179-5956 tr
dc.contributor.department Batman Üniversitesi, Sosyal Bilimler MYO, Finans Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü tr
dc.identifier.endpage 206 tr
dc.identifier.startpage 172 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account